۱۱ آذر ۱۳۹۱، ۲۱:۰۶
کد خبر: 80437320
T T
۰ نفر
روسيه نسبت به تبعات منع خريد بالگردهاي روسي ازسوي آمريكا هشدار داد

مسكو - 'سرگئي ريابكوف' معاون وزير امور خارجه روسيه با اشاره به تصميم سناي آمريكا براي منع خريد بالگرد نظامي از روسيه گفت: اتخاذ چنين تصميمي از طرف آمريكا، به روابط مسكو و واشنگتن ضربه وارد مي كند.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، ریابكوف روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اعتبار یافتن مصوبه منع اجرای قرارداد نظامی پنتاگون با شركت تسلیحاتی 'روس آبارون اكسپورت'، به همكاری های روسیه و آمریكا ضربه وارد می كند.

سنای آمریكا بتازگی قانونی را تصویب كرد كه پنتاگون را از همكاری با شركت تسلیحاتی 'روس آبارون اكسپورت' و خرید بالگردهای نظامی از روسیه منع می كند و این قانون با امضای رییس جمهوری آمریكا اعتبار اجرایی می یابد.

در این قانون، علت ممنوعیت همكاری پنتاگون با 'روس آبارون اكسپورت'، همكاری فنی-نظامی روسیه با سوریه و فروش تسلیحات روسی به این كشور عنوان شده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: هنگامی كه سند نهایی در این زمینه را مشاهده كنیم، می توانیم تأثیر آن بر همكاری های روسیه و آمریكا را بیان كنیم.

ریابكوف گفت: نمی خواهیم در نتیجه طرز فكر های زیان آور، روابط دو كشور آسیب ببیند.

وی افزود: در هر صورت مخالف سیاست تحریم و مجازات های اقتصادی هستیم و معتقدیم كه این گونه تحریم ها با هر انگیزه ای اعمال شود، غیرقابل قبول است.

مقام روس گفت: همكاری های شركت 'روس آبارون اكسپورت' با ساختارهای نظامی آمریكایی مسؤول طرح خرید بالگرد از روسیه همواره بسیار مثبت بوده است و نمی خواهیم كه این همكاری ها بر اثر تصمیمات ناسنجیده آسیب ببیند.

روسیه در سال 2011 با وزارت دفاع آمریكا قراردادی در خصوص فروش 21 فروند بالگرد نظامی-ترابری «می -17» برای استفاده ارتش افغانستان به ارزش 5/367 میلیون دلار امضا كرد و به گزارش رسانه های روسی بخش عمده این قرارداد اجرا شد.

ایتارتاس خرداد ماه گذشته به نقل از منابع آگاه در پنتاگون، از تصمیم وزارت دفاع آمریكا برای خرید محموله دیگری شامل 10 فروند بالگرد از نوع «می-17» از شركت 'روس آبارون اكسپورت' خبر داده بود.

اروپام/2242**518**1500**1504