۱۶ آذر ۱۳۹۱، ۹:۵۵
کد خبر: 80443798
T T
۰ نفر
دانشجويان پيشگامان مقابله با هرگونه بحراني در طول تاريخ انقلاب بودند

ياسوج - استاندار كهگيلويه وبويراحمد به سير تحولات تاريخي به ويژه در حوزه هاي سياسي و فرهنگي در كشور اشاره كرد و گفت: پيشگامان اصلي مقابله با هر گونه بحران و انحرافي در تاريخ پر فراز و نشيب اين انقلاب دانشجويان و دانشگاهيان بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،دكتر سید 'حسین صابری' شامگاه چهارشنبه درجمع تشكل های مختلف دانشجویی ، روسا و برخی استادان دانشگاهی در كهگیلویه وبویراحمد افزود: امروزه نیز نقش كم نظیر دانشگاهیان در توسعه همه جانبه كشور بر هیچ كس پوشیده نیست.

وی به برخی ازدستاوردهای مهم در حوزه های مختلف علمی ، نظامی ، پزشكی و هسته ای در كشور اشاره كرد وافزود: امروزه كمر تحریم را همین دانشجویان و جوانان مستعد علمی و دانشگاهی در اقصی نقاط كشور شكسته و دشمن را در اندیشه های شوم خود ناكام گذاشته است.

دكتر صابری تحرك ، پویایی، استقلال طلبی ، استكبارستیزی ، آزادی خواهی ، عدالت طلبی و صراحت در بیان را از ویژگی های ممتاز دانشجویان خواند و گفت: خلق حماسه جاوید 16آذر سال 32 نیز برگرفته از همین ویژگی های بارز بوده است.

وی با بیان اینكه تفكر و اندیشه دانشجو همیشه فراتر و بلكه راهگشا تراز دیگر اقشار اجتماعی جامعه است ، افزود: آرمان خواهی و استكبارستیزی محور اصلی جنبش های دانشجویی در ایران اسلامی است.

دكتر صابری جوان بودن همراه با فرهیختگی و تحول خواهی را از امتیازهای مثبت در وجود یك جوان دانشجوی ایرانی ذكر كرد و ابراز داشت: دانشجو با توجه به حس آرمان خواهی خود باید مقتضایات زمانی را به خوبی بشناسد و با درك صحیح و بصیرت كافی برای تحقق و اقتضای این مقتضیات تلاش كند.

استانداركهگیلویه وبویراحمد وحدت ، همدلی و انسجام ملی حول محور ولایت را كلید حل تمامی مشكلات و تنگناهای موجود در كشور دانست و افزود: آغاز انحراف و تفرقه نیز زمانی است كه از این آرمان جدی غافل شویم.

وی نشست های مستمر و ارتباط تنگاتنگ مسوولان و مدیران اجرایی با دانشجویان را امری ضروری دانست و اظهار كرد: مدیران اجرایی در دستگاه های مختلف می توانند از تصمیمات و ارایه راهكارهای اصولی دانشجویان و دانشگاهیان جهت حل مسایل و پیشبرد امور خود بهر لازم را ببرند.

دكتر صابری موضوع 'اقتصاد مقاومتی' را یكی از مسایل مهم و روز جامعه دانست و افزود: در اسرع وقت نشستی را در همین راستا با دانشجویان این استان برگزار خواهیم كرد.

در این نشست نیز برخی از روسای دانشگاه ها ، اساتید و مسوولان تشكل های مختلف دانشجویی به بیان دیدگاه ها ، نظرات و مشكلات فرا روی خود پرداختند.

50هزار و327دانشجو درمقاطع مختلف كاردانی ، كارشناسی ، كارشناسی ارشد و سایر رشته های پزشكی و پیراپزشكی در قالب 27واحد آموزش عالی كهگیلویه وبویراحمد مشغول تحصیل هستند.

روز 16 آذر سال 32 سه دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به دخالت های آمریكا و انگلیس در امور ایران و در پی سفر 'ریچارد نیكسون' معاون رییس جمهوری امریكا به تهران، همراه دیگر دانشجویان به پاخاستند تا سندی دیگر از روح آزادی خواهی و استقلال طلبی فرزندان این مرزوبوم را برای همیشه در تاریخ ثبت كنند.

به مناسبت شهادت این سه شهید دانشجو به نام های 'احمد قندچی'،' آذر شریعت رضوی ' و 'مصطفی بزرگ نیا ' روز 16 آذر به نام روز دانشجو نام گذاری شده است.

671/7530