۲۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۷:۴۶
کد خبر: 80453555
T T
۰ نفر
80 هزار نفر امسال در اردوهاي هجرت آذربايجان غربي شركت كردند

اروميه - مسول سازمان بسيج سازندگي سپاه شهداء آذربايجان غربي گفت : امسال بيش از 80 هزار نفر در اردوهاي جهادي استان شركت كرده اند .

سرهنگ محرم واثقی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : بسیجیان سازندگی استان در مناطق محروم و دور افتاده روستایی با اجرای طرح های عمرانی، بهداشتی و ترویجی در سازندگی و آبادانی استان شركت گسترده ای دارند.

وی اضافه كرد: در اجرای این طرح ها تمامی دستگاه ها و مدیران همكاری شایسته ای با بسیج سازندگی انجام داده و بسیجیان را در اجرای طرح ها یاری كرده اند .

سرهنگ واثقی یاد آور شد : بسیجیان ضمن مشاركت در آبادانی و رفع محرومیت از چهره روستاها انواع كلاس های علمی، عقیدتی، آموزشی، دینی و مهارت آموزی برای روستاییان برگزار كرده و آنان را در افزایش كمی و كیفی تولیدات و ارتقاء باورهای دنیی و عقیدتی یاری می دهند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری طرح‌های جهادی در سال 91 با پیشرفت چشمگیری در مقایسه با سال گذشته برخوردار بوده به طوری كه امسال اهالی 380 روستا از خدمات و عمران بسیج برخوردار شده اند.

واثقی افزود: پارسال در همین ارتباط 100 روستا زیر پوشش طرح های بسیج سازندگی بود.

وی با تاكید بر لزوم بهره‌ مندی از نخبگان و دانشجویان و قشر تحصیل‌كرده در این طرح‌ها، اضافه كرد: حضور اقشار تحصیل‌كرده در چنین طرح‌ هایی می‌تواند سبب جلب توجه مردم مناطق محروم باشد .

سرهنگ واثقی اظهار كرد: امسال حدود 350 مدرسه توسط گروه‌های جهادی در نقاط مختلف استان مرمت و بازسازی شده و پارسال نیز حدود 250 مدرسه زیر پوشش كارهای عمرانی بسیج سازندگی بود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی از افزایش گروه‌های شركت‌كننده در طرح‌ها نیز خبر داد و گفت: افزایش گروه‌های جهادی بسیج سازندگی از 57 گروه در سال گذشته به 300 گروه در سال جاری نشان از استقبال گسترده مردم از چنین طرح‌هایی دارد كه خود نوعی افتخار برای بسیج است.

واثقی اظهاركرد : حضور 170 تیم پزشكی و فعالیت 135 گروه عمرانی در روستاهای محروم از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی بوده است كه توسط بسیجیان و بدون در نظر گرفتن اجر و پاداش مادی انجام گرفته است.

8135/583