۲۳ آذر ۱۳۹۱، ۸:۳۵
کد خبر: 80453985
T T
۰ نفر
متخصصين طب اورژانس در بيمارستانهاي استان زنجان مستقر شدند

زنجان - رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان گفت: تيم پزشك مقيم در اورژانس هاي بيمارستانهاي اين استان مستقر شده اند.

دكتر رحیم سروری روزپنجشنبه بابیان این مطلب به خبرنگاران افزود: درفاز اول اجرای طرح استقرار پزشك مقیم در اورژانس بیمارستانها چهار متخصصین طب اورژانس در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان و همین تعداد پزشك دارای برد تخصصی به صورت مقیم در دیگر بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشكی استان مستقر شدند.

وی یادآورشد : اجرای این طرح موجب افزایش رضایتمندی مردم و ارتقا كیفیت خدمات درمانی در اورژانس بیمارستانها خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان جذب 41 متخصص رااز دستاوردهای اخیر این دانشگاه خواند و گفت: 37نفر از این متخصصین هم اكنون در بخشهای درمانی دانشگاه علوم پزشكی زنجان مشغول ارایه خدمت هستند.

سروری خرید دستگاه امحا زباله با ظرفیت یك هزار لیتر برای ارایه خدمت در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان، بهره برداری از دستگاه سی تی اسكن بیمارستان امیرالمومنین شهرستان خدابنده و آماده سازی و نصب دستگاه سی تی اسكن بیمارستان امدادی ابهر رااز دیگر اقدامات انجام شده در این دانشگاه ذكركرد.

وی ادامه داد: ایجاد دكترای تخصصی فارماسیوتیكس، فارماكولوژی، بیوماتریال و مطالعات اعتیاد،اخذ مجوز دانشكده فناوریهای نوین پزشكی برای آموزش،تحقیقات و درآینده عرضه محصولات های تك استان زنجان درعرصه های سلامت كشور اخذ مجوز هیات ممیزی مستقل دانشگاه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ایجاد مراكز تحقیقاتی ژن درمانی سلامت، مولفه های تاثیر گذار برسلامت، نانوتكنولوژی دارویی و آمادگی دانشگاه برای راه اندازی اولین پژوهشكده نانو دارویی استان از دیگر اقدامات انجام شده در این دانشگاه طی سه ماه اخیر است.

وی یادآورشد: با احتساب دستاوردهای جدید به صورت بالقوه دانشگاه علوم پژشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان آماده تحول و تبدیل به دانشگاه تیپ یك كشور است.

سروری گفت : پیگیری راه اندازی رشته های تخصصی با هدف خود كفایی استان از حیث تربیت نیروهای تخصصی حوزه های مختلف پزشكی، ماندگاری نیروهای متخصص در استان و ارایه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به سایر استانها و كشورها از اولویت های كاری این دانشگاه است.

وی یادآورشد: در این راستا راه اندازی رشته های دكترای تخصصی گوش و حلق بینی، پوست، جراحی مغز و اعصاب، ارولوژی، رادیولوژی، طب اورژانس و برای اولین بار فوق تخصصی قلب در دست پیگیری و اخذ مجوز می باشد.

سروری خاطرنشان كرد: تاقبل ازپایان امسال دانشكده طب سنتی باظرفیت شایسته ارایه خدمات طب سنتی و داروسازی سنتی به همراه دكترای تخصصی اخلاق پزشكی در این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: به جهت نگاه دانشگاه علوم پزشكی زنجان به حوزه های علمی بین رشته ای راه اندازی رشته های متعدد دیگر در این دانشگاه در دست پیگیری است.

سروری، كارشناسی ارشد علوم و حدیث، اخلاق و آداب پزشكی و در حوزه های بین رشته ای دكترای اقتصاد سلامت، سلامت در بلایا و فوریتها و سلامت و سالمندی با توجه به شیب سالمندی جامعه، كارشناسی ارشد علوم تغذیه در بحران و حوادث و مهندسی پزشكی با گرایش بایو الكترونیك و دیگر مراكز تحقیقاتی رااز جمله رشته های دارای اولویت پیگیری اخذ مجوز این دانشگاه برشمرد.

وی تصریح كرد: هم اكنون مراكز تحقیقاتی از جمله ازدواج و روابط زناشویی، عفونی، آب و محیط زیست به صورت داخلی مجوز دریافت كرده و درحال فعالیت هستند و مركز تحقیقات ایمنی كودك و مركز تحقیقات ناباروری نیز پس از پایان دوره آموزشی متخصصین این دانشگاه آغاز به كار خواهد كرد.

596