۲۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۰۷
کد خبر: 80454678
T T
۰ نفر
ورزشكاران قمي امسال 30 مدال بين المللي كسب كردند

قم - مديركل ورزش و جوانان استان قم گفت: چهره هاي شاخص ورزش قم از آغاز سال جاري تاكنون موفق به كسب بيش از 30 مدال از رقابت هاي مهم بين المللي شده اند.

به گزارش ایرنا، 'عباس جهان بینی' در تشریح موفقیت های ورزش قم در سال 91 در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این اداره كل با فعالیت 45 هیات ورزشی در تعامل صحیح و سازنده گام های موثری برای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی بر می دارد.

وی ادامه داد: جمعیت ورزشكاران سازمان یافته قم در سال جاری نزدیك به 40 هزار نفر می رسد و این در حالی است كه ورزش قم بیش از 50 هزار ورزشكار غیر سازمانی دارد و در مجموع شاهد هستیم كه هر روز بر استقبال مردم از ورزش افزوده می شود.

مدیر كل ورزش و جوانان استان قم تصریح كرد: ورزشكاران قمی در رشته های مختلف ورزشی استعدادهای بسیار خوبی در عرصه قهرمانی دارند و درسال جاری موفق به كسب بیش از 30 مدال از رقابت های مهم جهانی، بین المللی و آسیایی شده اند.

وی یاد آور شد: چهره شاخص ورزشكاران قمی مدال آور از رقابت های مهم برون مرزی هادی علیزاده پورنیا جوان اول كشتی فرنگی استان قم است كه به تنهایی در مسابقات جهانی، آسیایی و بین المللی توانسته است پنج مدال طلا و برنز كسب كند كه این یك عملكرد كم نظیر را نشان می دهد.

جهان بینی ابراز داشت: امیر مهدی زاده در سال جاری یكی از به یادماندنی ترین موفقیت های ورزش قم را در ذهن مردم و مسوولان به ثبت رساند و در رقابت های كاراته قهرمانی جهان در كشور فرانسه با مدال طلای ارزشمند خود موجب سرافزازی ورزش قم و همچنین كسب مدال طلای جهان بعد از شش سال برای كاراته كشورمان شد.

وی افزود: در سایر رشته ها نظیر كاراته، ورزش های رزمی، تكواندو، ووشو و جودو نیز در عرصه بین المللی صاحب عنوان هستیم به خصوص در رشته ورزشی ووشو برای نخستین بار در تاریخ ورزش قم امسال امیر نجفی پور توانست در رقابت های قهرمانی جهان مدال ارزشمند نقره را به ارمغان بیاورد.

مدیر كل ورزش و جوانان استان قم یاد آور شد: خوشبختانه ورزش قم در سال های اخیر آنقدر رشد و پیشرفت داشته كه خوشبختانه همه ساله شاهد درخشش ورزشكاران قمی در تیم های ملی اعزامی كشورمان به رقابت های مهم برون مرزی هستیم.

وی بیان داشت: قم در بوكس، كشتی، كاراته، تكواندو، ووشو، ورزش های رزمی و چندین رشته ورزشی دیگر در حال حاضر در كشور حرف اول را می زند اما در بین رشته هایی كه المپیكی و پارالمپیكی هستند، استعدادها را شناسایی كرده و با سرمایه گذاری بر روی آنها می خواهیم در المپیك آینده قم نیز در كاروان ورزشی كشورمان داشته باشد. ك/2

7408 / 380/