۲۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۰۹
کد خبر: 80456487
T T
۰ نفر
بارش برف، تردد در محورهاي ارتباطي غرب گيلان را مختل كرد

آستارا ـ بارش برف در ارتفاعات كوهستاني غرب گيلان، تمامي مقاطع مرتفع را سفيدپوش كرده و موجب مختل شدن و كندي تردد خودروها در محورهاي ارتباطي اين مناطق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به دنبال تغییرات جوی و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا به سواحل جنوبی خزر از روز گذشته و وجود امواج ناپایدار در سطوح فوقانی جو، بارش برف از دیروز در ارتفاعات كوهستانی غرب گیلان آغاز شده و همچنان ادامه داد.

بارش برف در تمامی مقاطع گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل، گردنه اسالم در محور تالش به خلخال و نیز راه های ارتباطی روستایی مناطق كوهستانی غرب گیلان ادامه دارد و سطح این جاده ها را لغزنده كرده است.

با وجود بارش برف به خصوص در مناطق مرتفع جاده های غرب گیلان ، تردد در این محورها با كندی جریان دارد و راهدارخانه های مستقر در این مسیرها مشغول برفروبی و نمك پاشی جاده های كوهستانی منطقه هستند.

بارش برف همراه با كولاك در گردنه حیران در مسیر آستارا به اردبیل كه از دو شب پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد و ارتفاع برف در این مسیر به حدود20سانتی متر رسیده است.

در پی تداوم بارش برف در ارتفاعات تالش و جاده اسالم به خلخال ، اداره راه و ترابری شهرستان تالش نیز از رانندگان خواست تا برای تردد در این محور ارتباطی از تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ استفاده كنند.

بارش بیش از 30 سانتیمتر برف و كولاك هم اكنون در محور ارتباطی خلخال به اسالم و خلخال به پونل جریان دارد و تردد خودروها با كندی و تنها با زنجیر چرخ امكان پذیر است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان آستارا در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی كامل ماموران راهداری این شهرستان برای بازگشایی مسیرهای جاده ای شهرستان گفت: هم اكنون دو اكیپ آماده راهداری مجهز به سه دستگاه لودر ، دو دستگاه گریدر ، چهار دستگاه برفروب و دو دستگاه نمك پاش در راهدارخانه بهارستان در ابتدای گردنه حیران مستقر شده است.

حجت الله عطایی با اشاره به بارش برف در گردنه حیران از مقطع رودخانه آقچای به سمت مقاطع مرتفع این گردنه ، به رانندگانی كه قصد عبور از محورهای مواصلاتی كوهستانی غرب گیلان را دارند ، توصیه كرد كه خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل و تجهیزات ایمنی مجهز كنند.

وی از بارش 20 سانتی متر برف در ارتفاعات منطقه و به خصوص گردنه حیران خبر داد و بیان كرد: با توجه به وجود كولاك و لغزنده بودن سطح جاده های كوهستانی غرب گیلان ، توصیه می شود در سه روز آینده خودروها از تردد بدون زنجیر چرخ در این مناطق خودداری كنند.

رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا از بارش 20 میلیمتر باران طی دیروز و امروز در این شهرستان خبر داد و گفت: دمای هوا در این شهرستان با شش درجه كاهش به سه درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است.

فردین فرتوت نیا میزان رطوبت هوا در این شهرستان را 91 درصد اعلام كرد و با اشاره به تدوام بارش برف در ارتفاعات افزود: با وجود ادامه بارش باران و تداوم كاهش دما به احتمال زیاد ، امشب برف شهر آستارا را نیز سفیدپوش می كند.

وی كاهش دما و ادامه بارش ها تا آخر روز دوشنبه را از جمله آثار وضعی سامانه بارشی جدید در مناطق غرب گیلان ذكر كرد.

به گزاش ایرنا، بارش باران در آستارا همچنین موجب بالا آمدن آب رودخانه مرداب و آستارا چای شده و در داخل شهر نیز موجب آبگرفتگی معابر و نیز بروز مشكل در رفت و آمد و كندی تردد داخل شهر آستارا شده است.

دریای خزر نیز در محدوده شهر آستارا مواج است به طوری كه ارتفاع موج در برخی مناطق ساحلی به بیش از یك متر می رسد.ك3

535/ 603