۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۹:۴۶
کد خبر: 80459453
T T
۰ نفر
بازديد هيات نمايندگي عمان از مجتمع بندري شهيد رجايي

تهران - هيات نمايندگي و فعالان اقتصادي كشور عمان در سفر به بندرعباس، از مجتمع بندري شهيد رجايي بازديد كردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در بازدید هیات نمایندگی كشور عمان از مجتمع بندری شهید رجایی، مدیركل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، موقعیت جغرافیایی بندر شهید رجایی و نقش مهم آن در ترانزیت كالا را تشریح كرد.

'علی اكبر صفایی افزود: بندر شهید رجایی به دلیل فاصله كوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره ای كشتی ها و قرار گرفتن در محل تلاقی كریدور شمال - جنوب، سریع ترین مسیر برای دستیابی به كشورهای آسیای میانه و روسیه است.

وی با اشاره به رتبه 44 بندر شهید رجایی در بین 3 هزار و 500 بندر دنیا و ارتباط آن با 80 بندر معروف از طریق 35 خط برتر كانتینری جهان، افزود: این بندر با بهره مندی از 36 پست اسكله و در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال كانتینری، از ظرفیت 3/3 میلیون TEU كانتینر در سال برخوردار بوده و توانایی جابجایی حجم گسترده ای از كالا های عمومی به ویژه محصولات فولادی، فله خشك، فله مایع و فرآورده های نفتی را دارا است.

هیات نمایندگی كشور عمان به ریاست سیدخلیفه بن مرداس البوسعیدی استاندار استان مسندام، پنج تن از معاونین وی و شماری از فعالان اقتصادی این كشور به ایران سفر و از مجتمع بندری شهید رجایی بازدید كردند.

اقتصام (1) 1070**1601
۰ نفر