۴ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۳۰
کد خبر: 80469491
T T
۰ نفر
روند ساخت پلهاي عابر پياده درگيلان با مشاركت بخش خصوصي ادامه مي يابد

رشت - مديركل حمل و نقل و پايانه هاي گيلان گفت: ساخت پل هاي عابر پياده در محورهاي برون شهري استان با مشاركت و سرمايه گذاري بخش خصوصي ادامه مي يابد.

'سبحان الله علیپور' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، روند ساخت هفت پل عابر پیاده در محورهای برون شهری استان با مشاركت بخش غیر دولتی را مطلوب دانست و گفت: انتظار داریم این پروژه ها با توجه به پیشرفت مناسب آن تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

وی، اظهار كرد: با ساخت این پلها 14میلیارد ریال صرفه جویی اعتبارات دولتی تا پایان امسال در بخش حمل و نقل محقق می شود.

وی خاطر نشان كرد: ساخت این پلها، به منظور ارتقای سطح ایمنی تردد و سلامت عابرین پیاده، كاهش تلفات و حوادث جاده ای ناشی از عبور و مرور عابرین در محورهای برون شهری استان گیلان انجام می شود.

علیپور ادامه داد: تاكنون، هشت دستگاه پل عابر پیاده با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در محورهای رشت- امامزاده هاشم، رشت- انزلی و رشت - چابكسر به بهره برداری رسیده است .

وی بااشاره به نحوه واگذاری ساخت پلهای عابر پیاده به بخش خصوصی گفت: این اقدام در راستای واگذاری امور به بخش های غیر دولتی و استفاده از ظرفیت ها و توان بخش خصوصی در زمینه افزایش ایمنی تردد، پس از شناسایی و مكان یابی مناطق پرتردد عابر پیاده در محورهای استان ، مراتب از طریق فراخوان به سرمایه گذاران واجد شرایط انجام می شود.

مدیركل حمل و نقل و پایانه های گیلان یادآور شد: سرمایه گذاران واجد شرایط پس از احداث پلهای یاد شده ، از طریق نصب تابلوهای تبلیغاتی بر روی پیشانی پلهای فوق و بهره برداری تبلیغاتی طی مدت زمان معین علاوه بر جبران هزینه های صرف شده از سود بیشتر بهره مند می شوند. ك/3

7292/ 603