۵ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۴۴
کد خبر: 80471123
T T
۰ نفر
68 درصد جمعيت روستايي سوادكوه از نعمت آب آشاميدني بهره مند هستند

ساري - مدير امور آب و فاضلاب سوادكوه گفت: هم اكنون 68 درصد جمعيت روستايي اين شهرستان از نعمت آب آشاميدني سالم و بهداشتي بهره مند هستند.

' محمد ولی مناف پور ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 123 روستای سوادكوه، 54 روستا با جمعیتی حدود 18 هزار نفر زیر پوشش شركت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان هستند.

وی با عنوان اینكه 27 روستای سوادكوه با جمعیت پنج هزار و 517 نفر به صورت هیات امنایی اداره می شود ، اظهارداشت: در حال حاضر 15 درصد جمعیت روستاهای این شهرستان فاقد آب آشامیدنی سالم و بهداشتی هستند.

وی مجموع مخازن آب آشامیدنی روستاهای زیر پوشش را 32 باب با حجم مخزن دو هزار و 580 متر مكعب ذكركرد و اظهارداشت: برای آبرسانی به این روستاها 388 كیلومتر خطوط انتقال و شبكه توزیع احداث شد.

مدیر امور آب و فاضلاب سوادكوه گفت: همچنین آب آشامیدنی روستاهای زیر پوشش از هشت حلقه چاه و 23 دهنه چشمه تامین می شود.

مناف پور با اشاره به اجرای 15طرح آبرسانی روستایی در سال جاری ، افزود: تاكنون هفت طرح آیرسانی شامل دو طرح مجتمعی در 'اتو و دهمیان' و پنج طرح تك روستایی در 'كنیج كلا ، معدن ، بالابرنجستانك ، ارات بن ، اوریم و جوارم ' به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: هم اكنون 9 طرح دیگر آبرسانی با شش میلیارد و 800 میلیاد ریال اعتبار در سوادكوه در دست اقدام است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تكمیل طرح های آبرسانی در دست اقدام را بالغ بر 50 میلیارد و 500 میلیون ریال ذكركرد و گفت: از این مبلغ 40 میلیارد ریال اعتبار برای تكمیل طرح مجتمع آبرسانی 14 روستای سد آیت الله صالحی مازندرانی نیاز است.ك/3

2501/503