رسيدگي به مشكلات واحدهاي توليدي مستقر در محدوده هاي شهري

تهران- مسئول دبيرخانه كارگروه حمايت از توليد از رسيدگي به مشكلات واحدهاي توليدي در زمينه استقرار در محدوده هاي شهري خبرداد و گفت:در اين ارتباط كم توجهي به بخش صنعت در طرح هاي جامع و تفصيلي مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، 'كیومرث فروتنی' از رسیدگی به مشكلات واحدهای تولیدی در زمینه استقرار در محدوده های شهری خبرداد و گفت: كم توجهی به بخش صنعت در طرح های جامع و تفصیلی، رسیدگی به مشكلات واحدهای تولیدی در اثر گسترش محدوده شهرها و چالش های ناشی از عوارض تغییر كاربری زمین از موضوعاتی بود كه در جلسه اخیر كارگروه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مقرر شد مصوبه ای صادرشود تا از این پس، تمامی طرح های جامع و تفصیلی و حتی طرح های اصلاحی آنها، ‌از پیوست صنعت برخوردار شوند تا وضع موجود صنایع و توسعه واحدهای تولیدی در این طرح ها به خوبی دیده شود.

به گفته وی، بدین ترتیب با تصویب این موضوع علاوه بر اهمیت قائل شدن به وضعیت موجود صنایع ،‌ الزامات توسعه‌ای واحدها نیز در این طرح‌ها رعایت می‌شود و همچنین الزامات دیگری كه برای رشد واحدهای تولیدی مد نظر قرار دارد لحاظ خواهد شد.

فروتنی در ادامه از رسیدگی به مشكلات واحدهای تولیدی كه در اثر گسترش محدوده شهرها با چالش هایی روبرو شده اند خبر داد و گفت: شهرداری ها برای وصول عوارض توسعه واحدها، كل زیربنای موجود واحدها را درنظر می گیرند این درحالیست كه باید در طرح های توسعه ای،صرفاً زیربنای جدیدی كه خواهان احداث آن هستند محاسبه شده و عوارض از آن كسب شود.

مسئول دبیرخانه كارگروه حمایت از تولید ادامه داد : همچنین درحال حاضر شهرداری ها پروانه های بهره برداری را به عنوان یك سند رسمی درنظر نمی گیرند بنابراین میزان زمین زیربنا كه در پروانه بهره برداری قید شده به عنوان یكی سند رسمی تلقی نمی شود.

فروتنی افزود:‌ دراین راستا مقرر شد مصوبه ای تدوین شود تا پروانه ها ی بهره برداری به عنوان یك سند رسمی مورد قبول مراجع مختلف خصوصاً شهرداری ها قرار گرفته و زیربنایی كه در آن قید می شود به عنوان وضع موجود واحد تولیدی مد نظر قرار گرفته و در صورتی كه واحدی خواهان اضافه كردن زیربنای جدیدی است صرفاً عوارض مربوط به آن قسمت جدید اخذ شود.

مسئول دبیرخانه كارگروه حمایت از تولید با بیان اینكه نكته دیگری كه در جلسه مطرح شد عوارض تغییر كاربری زمین واحدهای صنعتی است،اظهار داشت: براین اساس موضوعی عنوان شده كه طبق آن واحدهایی كه قبل از سال74 جواز تاسیس دریافت كرده و موفق به صدور پروانه بهره برداری شده باشند، مشمول عوارض مربوط به قانون حفظ كاربری اراضی مزروعی و باغات نشده و طبق قوانین زمان وقت با آنها رفتار خواهد شد.

وی این موضوعات را از مصوباتی ذكر كرد كه در كارگروه حمایت از تولید به تصویب رسید و با ابلاغ آن از سوی معاون اول رئیس جمهور به مرحله اجرا خواهد رسید.

اقتصام(1)**3917**1601
۰ نفر