۹ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۱۰
کد خبر: 80476698
T T
۰ نفر
مصرف گاز در خراسان شمالي هفت درصد كاهش يافت

بجنورد - مديرعامل شركت گاز خراسان شمالي گفت: با وجود كاهش هفت درجه اي دماي هواي استان در هفته اول دي امسال نسبت به سال قبل، ميزان مصرف گاز مشتركان تجاري و خانگي 5/8 درصد كاهش يافت.

'حسین تقی نژاد' روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار كرد: بر اساس آمار مصرف گاز در روزهای اخیر در بخش خانگی و تجاری روزانه بین 250 تا 300 هزار متر مكعب كمتر از مدت مشابه سال قبل شده است.

وی اضافه كرد: در زمستان امسال شمار مشتركان گاز در بخش خانگی و تجاری 11 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته و این كاهش میزان مصرف نشان از توجه مردم به صرفه جویی دارد.

مدیرعامل شركت گاز خراسان شمالی میزان مصرف گاز مشتركان تجاری و خانگی در این استان را سه میلیون و 300 هزار متر مكعب عنوان كرد و گفت: با احتساب مشتركان صنعتی، ماهانه 5/6 میلیون مترمكعب گاز شهری در این استان مصرف می شود.

تقی نژاد از مشتركان گاز در این استان خواست با توجه به فرارسیدن فصل سرما به صرفه جویی در مصرف این فرآورده نفتی ادامه دهند.

در استان خراسان شمالی افزون بر 179 هزار خانوار مشترك گاز خانگی و تجاری هستند كه 26 درصد از مصرف گاز استان در این بخش ها صورت می گیرد.

براساس آمار حدود 74 درصد از مصرف گاز در استان خراسان شمالی در بخش صنعتی است. ك/3

2712/626