۱۱ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۵۳
کد خبر: 80480408
T T
۰ نفر
وسايل گازسوز بايد داراي دودكش مجزا و مجهز به كلاهك باشد

گرگان - رييس بازرسي فني شركت گاز گلستان گفت: هر بخاري و يا ساير وسايل گازسوز، بايد داراي يك دودكش مجزا و مجهز به كلاهك از نوع H باشد.

مهندس 'صالح روشنی' روز دوشنبه در این باره اظهار كرد: با سرد شدن هوا، اولین اقدام برای گرم كردن فضا به ویژه منازل مسكونی آماده كردن وسایل گرمایشی مانند بخاری است تا از این طریق بتوان گرمای مورد نیاز محیط را تامین كرد.

وی افزود: مشتركان گاز طبیعی باید توجه داشته باشند كه وسایل گازسوز به ویژه وسایل گرمایشی باید هر ساله توسط سرویس كاران مجاز سرویس شوند زیرا این امر علاوه بر كاهش مصرف گاز، كاهش آلایندها را نیز در بر دارد.

وی اضافه كرد: قبل از روشن كردن بخاری های گازی این نكته را در نظر داشته باشیم كه گرم كردن خانه بسیار مهم است ولی فراهم كردن آسایش و راحتی برای خود و افراد خانواده از اهمیت بیشتری برخوردار بوده كه این امر تنها از طریق رعایت مسائل ایمنی به دست می آید.

وی اظهار كرد: بخاری بایستی استاندارد بوده و همواره با شعله آبی بسوزد و در صورتی كه احساس كردید سوخت بخاری ناقص بوده و یا با شعله آبی نمی سوزد بی‌تفاوت نمانید و برای رفع آن اقدام كنید زیرا ممكن است این نقص ناشی از نرسیدن هوای كافی به بخاری باشد.

رییس بازرسی فنی شركت گاز گلستان افزود: همیشه از صحیح سوختن گاز و سلامت بخاری به وسیله افراد ذیصلاح مطمئن شوید به ویژه از سلامت، محكم بودن و هم چنین باز بودن مسیر دودكش اطمینان حاصل نمایید.

روشنی ادامه داد: از تبدیل بخاری و سایر وسایلی كه با سوخت های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند به وسایل گازسوز جدا خودداری كنید كه این كار غیر استاندارد بوده و خطرات و خسارت های جبران ناپذیری را به همراه دارد

وی گفت: قرار گرفتن پرده، لباس، رختخواب، ظروف پلاستیكی و سایر اشیاء قابل اشتعال در مجاورت بخاری خطرآفرین بوده و می تواند سبب وقوع آتش سوزی در منزل شود.

رییس بازرسی فنی گاز گلستان در پایان ضمن تاكید بر صرفه جویی در مصرف گاز گفت: در فصل سرد سال لباس های مناسب بپوشید كه مجبور نباشید شعله بخاری یا شوفاژ را زیاد كنید ضمن این كه در هنگام خرید و نصب بخاری گازسوز به اندازه و ابعاد اتاق مورد نظر خود توجه داشته باشید.

602