۱۲ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۳۶
کد خبر: 80482615
T T
۰ نفر
توانمندسازي مددجويان در اولويت برنامه هاي كميته امداد قرار دارد

ايلام- معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) كشور گفت: توانمندي و خودكفايي مددجويان زيرپوشش در اولويت هاي برنامه ها و فعاليت هاي اين نهاد حمايتي قرار دارد.

'محمد امید' روز سه شنبه در جشن خودكفایی بیش از شش هزار مددجوی كمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام افزود: مهمترین رویكرد كمیته امداد در كشور توسعه فرصت های شغلی، استقلال اقتصادی و مالی مددجویان زیرپوشش است.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال در این نهاد تنها به پرداخت تسهیلات محدود نمی شود، بلكه در این زمینه از استعداد سنجی خانواده ها آغاز و با ارایه آموزش، نظارت بر اجرای طرح ها و كمك به مقوله بازاریابی به پایان می رسد.

معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه كرد: تعهد سال گذشته این نهاد در ایجاد فرصت های شغلی 116هزار مورد بوده در حالی كه بیش از 300 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش فراهم شده است.

امید افزود: موفقیت امداد در عرصه اشتغالزایی مددجویان باعث شد دولت مسوولیت جدیدی به این نهاد واگذار كند.

وی توضیح داد: ایجاد شغل برای مددجویان و افراد غیر زیرپوشش در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت به عنوان مسوولیت جدید از سوی دولت به كمیته امداد واگذار شده و نام نویسی از متقاضیان در این زمینه از 16 دی جاری آغاز می شود.

معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد بیان كرد: این نهاد درخواست های مددجویان متقاضی را بررسی و شغل مناسب برای آنان ایجاد خواهد كرد.

وی گفت: 200 هزار فرصت شغلی امسال در مناطق روستایی كشور با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود كه 500 میلیارد ریال سهم استان ایلام در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، ' حسن انواری' سرپرست كمیته امداد امام خمینی (ره) و 'محمد امید' معاون اشتغال و خودكفایی این نهاد حمایتی صبح سه شنبه برای شركت در جشن خودكفایی شش هزار و 170 مددجوی ایلامی وارد استان شدند.

كمیته امداد امام خمینی (ره) 70 هزار نفر از جمعیت 565 هزار نفری استان ایلام را زیرپوشش خدمات حمایتی خود قرار داده است. ك/2

7171/565
۰ نفر