۱۳ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۳۴
کد خبر: 80483418
T T
۰ نفر
زنده نگه داشتن ياد شهدا مهمترين فلسفه اربعين حسيني است

ساوه- امام جمعه پرندك گفت: زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا و نهضت عاشورا مهمترين فلسفه اربعين حسيني است.

حجت الاسلام سید 'حسن سید محمدی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اراده خداوند متعال به این تعلق گرفته است كه حادثه ای به نام اربعین حسینی اتفاق بیفتد و عهد و میثاق با شهدا دوباره تجدید شود.

وی بیان كرد: نخستین درس اربعین این است كه هیچگاه شهدا را فراموش نكنیم، چون خداوند متعال در میان تمام خصوصیات شهدا روی یك صفت تكیه می كند و آن هم زنده بودن شهدا است.

وی اظهار كرد: اربعین حسینی به ما می آموزد كه باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت و امیدواریم كه خداوند ما را از پیروان راستین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و پاسدار حرمت خون شهیدان كه الهام گرفته از نهضت عظیم عاشورا است، قرار دهد.

حجت الاسلام سید محمدی با تاكید بر اینكه بصیرت از دیگر درس های مهم اربعین است، ادامه داد: حركت حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا حركتی بصیرت بخش در طوفان تبلیغات بنی امیه داشت.

وی گفت: كاروان اسرای كربلا در روز اربعین به زیارت شهدای كربلا رفتند و در طول اسارتشان، با تمام سخنان و رفتارشان، تلاش كردند تا زیارت روز اربعین و نهضت عاشورا را زنده نگه دارند.

امام جمعه پرندك بیان داشت: اربعین به معنای احیای سنت زیارت شهدا است لذا ما نیز باید سعی كنیم با تأسی از كاروان اصحاب و خانواده سیدالشهدا كه بعد از واقعه عاشورا در مزار شهیدان كربلا حضور داشتند در روز اربعین با حضور در گلزار شهدا این سنت را احیا كنیم.

وی افزود: اربعین نقطه عطف عزاداری ها است و اهل بیت (ع) نیز اربعین را مهم دانستند تا یاد عاشورا و شهدای عاشورا زنده نگه داشته شود.ك/3

7338/686