۱۹ دی ۱۳۹۱، ۸:۲۱
کد خبر: 80490335
T T
۰ نفر
جهان زيرپاي اعجوبه آرژانتيني ؛ ' ليونل مسي'

تهران - دوشنبه شب، برگ زرين ديگري در دفترپرافتخار ستاره فوتبال آرژانتين رقم خورد و نام 'ليونل مسي'براي چهارمين سال متوالي به عنوان بهترين بازيكن جهان اعلام شد تا مهاجم تيم فوتبال بارسلونا ركورد ديگري را به نام خود ثبت كند.

به گزارش ایرنا، فوتبال جهان بازیكنان بزرگی را در طول سال های گذشته به خود دیده است كه علاقه مندان به این ورزش تا مدت ها بازی های خاطره انگیز این بازیكنان را در ذهن داشتند، اما به نظر می رسد برترین بازیكن تاریخ 'لیونل مسی'باشد. مهاجم كوتاه قامت تیم ملی آرژانتین و باشگاه بارسلونای اسپانیا هر سال ركوردهای جدید و تقریبا دست نیافتنی را به نام خود ثبت می كند.

وی دوشنبه شب و در رقابت با'آندرس اینیستا'همبازی اسپانیایی اش درباشگاه بارسلونا و ' كریستیانو رونالدو' از پرتغال در سوییس حاضر شد تا برای كسب عنوان بهترین بازیكن جهان به رقابت بپردازد اما واضح بود كه مسی این رقابت را از حریفان می برد.

مهاحم تیم ملی آرژانتین برای چهارمین سال پیاپی لقب بهترین بازیكن جهان را از آن خود كرد و توپ طلا را ازدستان 'فابیو كاناوارو' كاپیتان پیشین تیم ملی ایتالیا و برترین بازیكن جهان در سال 2006 دریافت كرد تا در 25 سالگی به ركوردی دست یابد كه هیچكدام از بزرگان فوتبال جهان به آن نرسیده اند.

این ستاره تابناك فوتبال جهان دراوج آمادگی است وباتوجه به سن و سالی كه دارد توانایی دستیابی به توپ طلای جهان در سال های آینده را نیز در خود می بیند.

وی كه درسال 2012 ركورد تعداد گل های زده شده توسط یك بازیكن در طول یكسال را نیز به نام خود ثبت كرد و'گرد مولر' آلمانی را پشت سر گذاشت، برای چهارمین سال متوالی 'كریستیانو رونالدو' ستاره رئال مادرید را كنار زد تا آقای فوتبال جهان باشد.

بسیاری از كارشناسان، این مهاجم تكنیكی را بهترین بازیكن تمام ادوار دانسته و او را بالاتر از بزرگانی چون 'مارادونا' از آرژانتین، 'پله'و 'رونالدو'ی برزیلی، 'یوهان كرایف'هلندی،'فرانتس بكن بائر'آلمانی ، 'پلاتینی' و 'زیدان' فرانسوی ودیگران می دانند. با این حال لیونل مسی برای تبدیل شدن به بهترین بازیكن تمامی ادوار رسیدن به قهرمانی جام جهانی با تیم ملی آرژانتین را در تالار افتخارات خود كم دارد.

این نكته ای است كه مسی دوشنبه شب و پس از دریافت جایزه اش نیز اشاره گذرا به آن داشت و ابراز امیدواری كرد تا در تركیب تیم ملی كشورش نیز همچون تیم باشگاهی بارسلونا به افتخارات متعددی دست یابد.

شماره 10 تیم ملی آرژانتین و بارسلونا در تركیب تیم باشگاهی خود بارها قهرمانی در لالیگا، جام حذفی اسپانیا، جام باشگاه های جهان،سوپرجام اسپانیا و3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را كسب كرده است، اما جای جام قهرمانی جهان را در كلكسیون افتخارات خود كم می بیند.

هرچند دوشنبه شب برای دوستداران این ستاره آرژانتینی افتخار دیگری رقم خورد، اما چهره كریستیانو رونالدو پس از انتخاب مسی دیدنی و البته هزاران نكته قابل تامل را دربرداشت. شاید رونالد به این فكر می كرد كه ای كاش با این بازیكن غیرقابل مهار همدوره نمی شد. بدون شك رونالدو و اینیستا بازیكنانی هستند كه چنانچه در سال های گذشته زندگی می كردند، توانایی كسب چند باره توپ طلای جهان را داشتند.

ورزشی(5)**3783**1590