۲۰ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۳۹
کد خبر: 80492575
T T
۰ نفر
عامل اصلي گروگانگيري دستگير شد/رهايي پسربچه ايلامي از چنگال ربايندگان

ايلام- فرمانده نيروي انتظامي استان ايلام گفت: گروگان 9 ساله ايلامي بامداد امروز(چهارشنبه) از چنگال ربايندگان رهايي يافت و عامل اصلي گروگانگيري نيز دستگير شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس ایلام، سردار 'علی دولتی' در تشریح ماجرای گروگانگیری افزود: چهار روز پیش بود كه خبر ربوده شدن پسر بچه ای 9 ساله با تاخیر به اطلاع مركز فوریت های پلیس 110 شهرستان شیروان چرداول رسید.

وی ادامه داد: این پسربچه با نام 'اهورا' ساعت هفت صبح كه عازم رفتن به مدرسه بود، توسط چند نفر ناشناس به زور سوار یك خودرو شده و ربوده شد.

فرمانده نیروی انتظامی ایلام گفت: پس از گذشت یك ساعت، موضوع از طریق خانواده پسربچه ربوده شده به پلیس گزارش شد كه با توجه به تاخیر بوجود آمده، آدم ربایان از منطقه خارج و اهورا را به یكی از استان های همجوار انتقال داده بودند.

سردار دولتی افزود: ماموران پلیس آگاهی و اطلاعات انتظامی ایلام و شیروان چرداول پس از اطلاع از این موضوع، بلافاصله در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز كردند.

وی ادامه داد: تحقیقات پلیس مشخص كرد قصد آدم ربایان از این اقدام، اختلاف مالی با پدر پسربچه بوده و طلبكاران وقتی نمی توانستند طلب خود را از پدر اهورا بگیرند، نقشه ربودن وی را كشیدند.

فرمانده نیروی انتظامی ایلام گفت: پس از ساعت ها كار اطلاعاتی، عاملان اصلی این آدم ربایی شناسایی و در سه روز گذشته 11 نفر در این رابطه دستگیر شدند.

سردار دولتی افزود: سرانجام بامداد امروز و پس از تلاش بی وقفه كارآگاهان پلیس آگاهی و ماموران انتظامی پلیس اطلاعات، عامل اصلی این آدم ربایی وقتی عرصه را بر خود تنگ دید، پسربچه ربوده شده را آزاد كرد.

وی ادامه داد: عامل اصلی این آدم ربایی كه از افراد شرور و سابقه دار است، نیز دستگیر و پسربچه ربوده شده صحیح و سالم صبح امروز تحویل خانواده اش شد.

فرمانده نیروی انتظامی ایلام گفت: این استان جایی برای جولان ارادل و اوباش نیست و با قاطعیت با این افراد برخورد خواهد شد.

سردار دولتی از همكاری و هماهنگی دستگاه قضایی، نیروهای امنیتی، فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان شیروان چرداول كه در آزادی این پسربچه نقش داشتند، قدردانی كرد.ك/1

534