۲۰ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۱۹
کد خبر: 80492985
T T
۰ نفر
شعاع ديد در نصرت آباد زاهدان به 800 متر رسيد

زاهدان - كارشناس هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: با توجه به وزش گرد و خاك شديد در نواحي مركزي استان، طي 24 ساعت گذشته كمترين شعاع ديد افقي مربوط به بخش نصرت آباد از توابع شهرستان زاهدان با 800 متر بوده است.

'مرتضی فرجی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاك در شهرهای مركزی، غربی و جنوبی سیستان و بلوچستان تا پایان هفته ادامه دارد.

نصرت آباد در مسیر زاهدان - بم واقع شده و از محورهای پر تردد سیستان و بلوچستان است.

وی پیش بینی كرد؛ از فردا /پنجشنبه/ و بویژه روز جمعه در نواحی مركزی و غربی سیستان و بلوچستان وزش باد از شدت بیشتری برخوردار باشد بطوری كه در برخی ساعات به صورت توفان گرد و خاك و كاهش شعاع دید بویژه در محور زاهدان - نصرت آباد - بم قابل انتظار است.

وی گفت: طی این مدت احتمال ریزش باران، رگبار، رعد و برق و تندباد در نیمه شمالی و ارتفاعات غربی و مركزی سیستان و بلوچستان بویژه در منطقه سیستان و شهرستان خاش وجود دارد.

كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از جمعه شب با تشدید سرعت وزش باد شمالی در سیستان و وزش باد همراه با گرد و خاك در شمال استان كاهش قابل ملاحظه دما تا 15 درجه و یخبندان شبانه تا اواخر هفته آینده پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: دریای عمان از روز جمعه تا یكشنبه هفته آینده مواج و توفانی خواهد بود.

وی گفت: شهر زهك با حداقل سه درجه سانتی گراد و راسك با حداكثر 26 درجه بالای صفر در 24 ساعت گذشته به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند. ك/3

7307 / 653