۲۰ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۳۴
کد خبر: 80493131
T T
۰ نفر
نيروهاي عملياتي هلال احمراروميه 701 گرفتارشده در برف و كولاك را نجات دادند

اروميه - نيروهاي عملياتي جمعيت هلال احمر اروميه روز گذشته / روز سه شنه / 701 نفر جمعيت را كه در جاده هاي كوهستاني در محاصره برف و كولاك قرار گرفته بودند نجات دادند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، با آغاز بارش بارندگی ها كه از روز سه شنبه، اكثر مناطق آذربایجان غربی به ویژه مناطق كوهستانی را در بر گرفته است در مناطق سیلوانا و موانای ارومیه و اشنویه، نقده و پیرانشهر از شدت بیشتری برخوردار بوده و كولاك موجب بسته شدن راههای مواصلاتی و گرفتار شدن خودروها در برخی ساعات از روز شد.

جمعیت هلال احمر ارومیه به محض اطلاع از بارش سنگین برف و راه بندان در جاده های كوهستانی تیم های امداد و نجات و ERC خود را به منطقه سیلوانا اعزام كرد .

تیم های امدادی متشكل از هفده نفر امدادگر، دو دستگاه آمبولانس و دو دستگاه خودروی امدادی در مدت بیش از شش ساعت حضور در جاده های كوهستانی ضمن یاری رسانی به راهداران در جهت برف روبی راهها، خودروهای گرفتار شده در برف و كولاك را نجات داده و ضمن توزیع مواد غذایی بین آنان در ادامه مسیر نیز آنان را كمك و راهنمایی كردند.

امدادگران شهرستان ارومیه، یك خانم باردار در حال وضع حمل را هم كه در روستای ممكان سیلوانا به سبب شدت بارندگی و راه بندان گرفتار آمده و امكان خروج از روستا را نداشت ضمن مسیرگشایی با آمبولانس به بیمارستان انتقال دادند.

7126/583