۲۳ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۵۸
کد خبر: 80495783
T T
۰ نفر
بانوان مشهدي ياد زنان نوغان در تشييع پيكر مطهر امام رضا(ع) را گرامي داشتند

مشهد - همزمان با سالروز شهادت مظلومانه خورشيد هشتم، امام رئوف حضرت علي بن موسي الرضا(ع) جمعي از بانوان مشهد ياد و خاطره زنان روستاي نوغان در تشييع پيكر مطهر آن امام همام در سال 203 هجري قمري را گرامي داشتند.

به گزارش ایرنا، این بانوان كه روز شنبه در محل مسجد الرضا(ع) محله نوغان مشهد گرد آمده بودند پس از عزاداری بر امام غریبان با حمل نمادین تابوت حضرت به سوی حرم مطهر رضوی به حركت در آمده و در طول مسیر با ابراز خالصانه ارادت خویش، اشك دیدگان زائرین و مجاورین بارگاه ملكوتی امام رضا(ع) را جاری كردند.

بانوان مشهدی در حالی كه شاخه های گل به همراه داشتند همراه با هیاتهای عزاداری، در بارگاه منور رضوی گردهم آمده و آیین عزاداری شهادت غریبانه ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را برپا كردند.

زنان روستای تاریخی نوغان كه امروز محله ای است در ضلع شمال شرقی حرم مطهر، در سال 203 هجری و در روز شهادت حضرت امام رضا(ع) با بخشیدن مهریه های خود به همسرانشان، از آنها اجازه خواستند تا در تشییع پیكر آن امام همام شركت كنند و بر مظلومیت غریب توس اشك ماتم بریزند.

این اقدام تاریخی، همه ساله در محله امروزی نوغان گرامی داشته می شود و هزاران نفر از بانوان مشهدی به ویژه زنان ساكن این محله افتخار می یابند كه در تشییع نمادین پیكر امام رئوف شركت نموده و اقدام شجاعانه بانوان نوغان در زمان خلافت جور مامون عباسی، را ارج نهند.

همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت چهار هزار هیات عزاداری و 150 هزار زائر پیاده از سراسر كشور در مراسم عزاداری این مناسبت در مشهد حضور یافته اند.ك/2

659/664
۰ نفر