۲۵ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۲۶
کد خبر: 80498195
T T
۰ نفر
مصرف انواع آنتي بيوتيك براي درمان گلودرد عوارض جدي دارد

زنجان- يك متخصص گوش،حلق و بيني بيمارستان ولي عصر(عج) استان زنجان گفت: مصرف بي رويه انواع آنتي بيوتيك براي درمان گلو درد عوارض جدي و نامطلوبي به همراه دارد.

سعید طلایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از افراد برای درمان گلودرد قبل از مراجعه به پزشك متخصص، نسبت به درمان های خودسرانه و مصرف انواع آنتی بیوتیك ها اقدام می كنند.

وی یادآورشد: مصرف مسكن های ساده و معمولی برای رفع بیماری گلودرد مشكلی ندارد هر چند باید به صورت اعتدال مورد استفاده قرار گیرند.

این متخصص گوش،حلقی و بینی بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان گفت: گلودرد به علت عفونت های مستقیم توسط ویروس و باكتری ها ایجاد می شود و دلایلی دیگری نیز در بروز این بیماری دخالت دارد.

وی گلودردهای ویروسی را شایع ترین علت این بیماری در بین مبتلایان دانست كه با یك سرماخوردگی آغاز و علایمی مانند آبریزش بینی، عطسه،قرمزی چشم، ضعف عمومی بدن و تب مختصر بروز می كند.

طلایی افزود: گلودردهایی با منشا ویروسی بامصرف دارو و مسكن ها بهبود می یابند.

وی اظهار كرد: كودكان در سال به طور میانگین سه تا پنج بار به گلودردهای ویروسی مبتلامی شوند كه این میزان در كودكان مراكز مهد و كودكی بیش از هفت بار در سال است.

این متخصص گوش، حلق و بینی بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان گفت: ابتلای جوانان و میانسالان به گلودرد و عدم درمان به موقع آن سینوزیت و عفونت گوش میانی را به همراه دارد.

522/7320