۲۸ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۴۳
کد خبر: 80503174
T T
۰ نفر

كاپيتان اسبق تيم ملي بوكس ايران درگذشت

۲۸ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۴۳
کد خبر: 80503174
كاپيتان اسبق تيم ملي بوكس ايران درگذشت

بندرانزلي - 'حسين اغماض' كاپيتان اسبق تيم ملي بوكس ايران در بازي هاي المپيك 1972مونيخ، در ساعات اوليه بامداد امروز (پنجشنبه) در اثر بيماري، جان به جان آفرين تسليم كرد.

به گزارش ایرنا، این پیشكسوت بوكس كشورمان، مدتی در بستر بیماری بود و در یك ماه گذشته، دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی معالجات وی به نتیجه نرسید.

مراسم تشییع این قهرمان پیشكسوت بوكس ایران، ساعت 15 و 30 دقیقه بعدازظهر امروز (پنجشنبه) از سالن ورزشی شهید انصاری شهرستان بندرانزلی برگزار می شود.

'حسین اغماض' متولد سال 1324 در شهرستان بندرانزلی بود و ورزش بوكس را از سال 1340 در باشگاه 'گیو' بندرانزلی به سرپرستی مرحوم 'عزیز وكیل منفرد' قهرمان مسابقه های

دوی ماراتن ایران شروع كرد.

در یك دوره از مسابقات آسیایی، پای چپ اغماض به علت پارگی بخیه خورد و رییس وقت فدراسیون بوكس، او را از شركت در مسابقه منع كرد، چون احتمال قطع پای او نیز می رفت.

در صورت شركت نكردن وی در مسابقه، تیم ملی بوكس ایران به مقام سوم می‌ رسید و با شركت اغماض در مسابقه، حتی در صورت شكست او، تیم ایران در مكان دوم قرار می‌ گرفت. با این وجود، حسین اغماض با شركت در این مسابقه در مقابل بوكسور تایلندی قرار گرفت و تیم ایران را به مقام نایب قهرمانی در آن مسابقه ها رساند.

'حسین اغماض' قهرمان اسبق بوكس ایران و آسیا و كاپیتان تیم ملی بوكس ایران در بازی های المپیك مونیخ 1972، دارنده 16 مدال طلا از میدان های مختلف داخلی و خارجی و دارنده دستكش طلایی بود.

وی از سال 1340 در مسابقه های آموزشگاه های كشور شركت كرد و چهار مرتبه قهرمان آموزشگاه ها شد. اغماض چهار مدال طلا ، عنوان قهرمانی رقابت های كارگران كشور و چهار مدال طلا و مقام قهرمانی مسابقه های نیروهای مسلح ایران و پنج مدال طلا از مسابقه های بوكس قهرمانی ایران را داشت.

وی در مسابقه های بین المللی بوكس دهه فجر در سال های 1371 و 1372 سرمربی تیم ملی بوكس كشورمان بود و پس از آن نیز رییس كمیته مربیان بوكس بندرانزلی، استان گیلان و عضو كمیته آموزش فدراسیون و كمیته فنی فدراسیون بوكس بود.

620

ورزشی. ** 1589 **