'داوود اسماعیلیان' روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به جز تعداد انگشت شماری از شركت های خدمات رسان استان، سایر دستگاه های اجرایی استقبالی از دفاتر پیشخوان خدمت برای برون سپاری خدمات خود نكرده اند.
وی تصریح كرد: این در حالی است كه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبات هیات دولت، همه دستگاه های اجرایی موظفند خدمات قابل ارایه به مردم را به دفاتر پیشخوان واگذار كرده و از ایجاد نمایندگی یا كارگزاری بپرهیزند.
وی اظهار كرد: انجمن صنفی دفاتر پیشخوان خدمات اصفهان در همین زمینه برای همه دستگاه های اجرایی استان نامه ای ارسال و آنها را دعوت به برون سپاری خدمات خود از طریق دفاتر پیشخوان كرده است.
وی با تاكید بر اینكه انجمن صنفی دفاتر پیشخوان اصفهان اطلاع رسانی بسیاری در این زمینه كرد، افزود: دولت، تعداد دفاتر پیشخوان را با هدف ایجاد انگیزه بیشتر برای ارایه خدمات به مردم افزایش داد اما دستگاه های اجرایی از آن استقبال نكردند.
اسماعیلیان تصریح كرد: در حالیكه تعداد دفاتر پیشخوان در استان اصفهان به 400رسیده اما خدمات دستگاه های اجرایی افزایش نیافته و حتی در برخی موارد كاهش نیز یافته است.
وی افزود:هم اینك شركت مخابرات به صورت گسترده و تعداد معدودی شركت های خدمات رسان مانند برق، آبفا و ثبت احوال به طور آزمایشی یا محدود خدمات خود را از طریق دفاتر پیشخوان استان اصفهان ارایه می كنند.
رییس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی استان اصفهان گفت: بسیاری از دستگاه های اجرایی كه خدمات خود را به دفاتر پیشخوان واگذار نكرده اند از زیرساختهای مناسب مانند نرم افزاری برخوردار نیستند.
وی نحوه مدیریت این دستگاه های اجرایی را دلیل دیگر عدم برون سپاری خدماتشان دانست و اضافه كرد: این دستگاه ها به دلیل اینكه باید با تهران هماهنگ شوند دچار مشكل هستند.
اسماعیلیان، مهم ترین دستگاه های خدمات رسان كه می توانند خدمات خود را از سوی دفاتر پیشخوان ارایه كنند، تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای، كار و ثبت احوال ( در سطح گسترده) معرفی كرد.
مدیر كل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان هم درباره این موضوع به ایرنا گفت: اطلاع رسانی كافی در این زمینه به دستگاههای اجرایی و عمومی استان شده اما به نظر می آید هنوز بیشتر آنها توان این كار را ندارند.
'تقی شفیعی' افزود: ناتوانی دستگاههای اجرایی در برون سپاری خدمات خود و واگذاری آنها به دفاتر پیشخوان نیز دلایل بسیاری از جمله فراهم نبودن زیرساختهای لازم، عدم آمادگی برای ارایه خدمات الكترونیكی و دیدگاه مدیران دارد.
دبیر كارگروه دفاتر پیشخوان خدمات استان اصفهان تصریح كرد: برای حل این مشكل باید امتیازهای خاص و تشویقی برای دستگاههای اجرایی كه در این زمینه پیشگام هستند، در نظر گرفته شود.
وی یكی دیگر از راهكارها را اعمال فشار بیشتر بر روی دستگاههای اجرایی عنوان و اضافه كرد: كارگروه راهبردی دفاتر پیشخوان استان باید مصوبات الزام آور در این زمینه تصویب كند.
استان اصفهان دارای 374 دفتر پیشخوان شهری و 485 دفتر پیشخوان روستایی است.
ت/7148/1042
رييس انجمن صنفي دفاتر پيشخوان خدمات دولت اصفهان:
دفاتر زير پوشش مورد بي مهري دستگاههاي اجرايي قرار گرفته است
۳۰ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۰۲
کد خبر:
80505370
![دفاتر زير پوشش مورد بي مهري دستگاههاي اجرايي قرار گرفته است دفاتر زير پوشش مورد بي مهري دستگاههاي اجرايي قرار گرفته است](https://img9.irna.ir/old/Image/1391/13911030/80505370/N80505370-3651601.jpg)
اصفهان- رييس انجمن صنفي دفاتر پيشخوان خدمات دولت اصفهان گفت: اين دفاتر در زمينه ارايه خدمات مورد بي مهري دستگاه هاي اجرايي استان قرار گرفته است.