۳۰ دی ۱۳۹۱، ۱۸:۴۸
کد خبر: 80506032
T T
۰ نفر
واكسيناسيون رايگان بيماري تب برفكي گوسفند و بزدر دامداريهاي گناباد آغاز شد

گناباد- رييس شبكه دامپزشكي گناباد از آغاز طرح واكسيناسيون تب برفكي گوسفند و بز در سطح دامداريها و روستاهاي اين شهرستان گناباد خبر داد.

دكتر 'علیرضا قدرتی' روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:این مرحله واكسیناسیون توسط بخش خصوصی و دولتی شهرستان گناباد انجام خواهد شد.

وی تاكید كرد:با توجه به حساسیت موضوع، رعایت كنترلهای قرنطینه ای و مسائل بهداشتی دامپزشكی توسط دامداران و همكاری و مساعدت بیش از پیش آنها، الزامی است.

او با بیان این كه واكسیناسیون كنونی، مرحله چهارم واكسیناسیون تب برفكی در گناباد طی امسال است، گفت:طی 9 ماهه امسال سه مرحله واكسیناسیون تب برفكی در جمعیت گاو و گوساله ها توسط دامپزشكی شهرستان گناباد اجرا شده است.

وی افزود:در مرحله سوم واكسیناسیون تب برفكی كه با تلاش كاركنان شبكه دامپزشكی گناباد و همكاری بخش خصوصی در جمعیت گاو و گوساله های روستایی اجرا شد آمار عملكرد واكسیناسیون هفت هزار و 843 راس گاو و گوساله در سطح روستاهای شهرستان گناباد بوده است.

او گفت:تب برفكی كه با علائم آبریزش از دهان، بروز تاول و زخم در دهان و زبان و بین سم، لنگش و زخم روی پستانهای دام همراه است از جمله بیماریهای فوق العاده مسری دامها بوده و ابتلا به آن خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می كند.

وی با بیان اینكه هم اكنون هیچ كانونی از تب برفكی در سطح شهرستان گناباد وجود ندارد ابراز امیدواری كرد كه با اجرای مرحله چهارم واكسیناسیون در جمعیت گوسفند و بز و اجرای واكسیناسیون در گاوداریهای صنعتی كه در آینده نزدیك اجرا خواهد شد پوشش ایمنی خوبی برای سال آینده به وجود آید.

1922/659