۹ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۱۴
کد خبر: 80517728
T T
۰ نفر
جشنواره ترسيم نورشهرستان قدس،هنرمندان رابه كتابت سوره انسان فراخواند

شهرستان قدس - تهران بزرگ –هنرمندان شهرستان قدس درقالب جشنواره ترسيم نور براي نگارش سوره مباركه 'انسان' فرا خوانده شدند.

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: در این برنامه مذهبی كه روز جمعه (13بهمن) در این فرهنگسرا برگزار می شود، سوره مباركه انسان از جزء بیست و نهم قرآن كریم توسط تعدادی از هنرمندان خوشنویس شهرستان قدس به مناسبت دهه باشكوه فجر، كتابت می شود.

'فرخ لقا بذرلو' با اشاره به استقبال مناسب خوشنویسان از این جشنواره، اظهار كرد: تاكنون حدود 50 هنرمند برای شركت در این برنامه نام نویسی كرده اند و پیش بینی می شود این تعداد به حدود 70 نفر نیز برسد.

وی اضافه كرد: در این آیین سعی شده است از هنرمندان سایر شهرهای استان تهران نیز بهره گرفته شود.

وی، ترویج فرهنگ قرآنی، بهره گیری بیشتر هنرمندان از این كتاب آسمانی و ایجاد انگیزه بیشتر برای جلب مردم به خصوص نسل جوان به ارزش ها و باورهای قرآنی را از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه دینی و مذهبی برشمرد.

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت، قرآن را كتاب هدایت، سعادت و به كمال رساندن بشریت دانست و بیان كرد: خط زیبا می تواند پیام رسان مناسب برای نشر فرهنگ قرآنی باشد.

بذرلو بیان كرد: هنر با بهره گیری از ارزش های دینی و مذهبی به تعالی می رسد و هنرمندان از این طریق با كلام نورانی خدا بیشتر انس می گیرند و زمینه سعادت و كمال خود را فراهم می كنند.

پنجمین جشنواره ترسیم نور با همكاری انجمن خوشنویسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار و به سه نفر برتر این جشنواره، جوایز نفیسی اهدا می شود.

تهرام /519/7423 /675
۰ نفر