۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۲۱
کد خبر: 80520607
T T
۰ نفر
زنگ انقلاب در مدارس جنوب آذربايجان غربي نواخته شد

مهاباد - به مناسبت سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، روز چهارشنبه همزمان با سراسر كشور، زنگ انقلاب در مدارس شهرهاي و روستاهاي جنوب آذربايجان غربي نيز نواخته شد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرهای بوكان، شاهین دژ، میاندوآب، نقده، سردشت، پیرانشهر ، تكاب و اشنویه مراسم نواختن زنگ انقلاب ساعت 9 و 33 دقیقه صبح روز چهارشنبه به مناسبت سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی برگزار شد.

در این آیین های باشكوه كه با حضور مسوولان، دانش آموزان و والدین آنها برگزار شد حاضران آغاز جشن های پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

با توجه به تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه، مراسم آغاز دهه مبارك فجر از صبح امروز با نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس آغاز شد.

نظیر این مراسم صبح امروز در مدرسه ابتدایی دخترانه 'حاج صالح شاطری' مهاباد نیز برگزار شد.

معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه مهاباد در این مراسم با تبریك فرا رسیدن دهه مبارك فجر اظهار كرد: دهه مبارك فجر یادآور دستاوردهای ارزشمندی است كه جوانان و نوجوانان باید قدردان آن باشند و از آنها به نحو شایسته ای صیانت كنند.

خضر كاك درویشی گفت: امروز در عرصه علمی شاهد پیشرفت های قابل توجه در زمینه های مختلف هستیم كه این رشد و بالندگی در سایه انقلاب اسلامی و تلاش دانشمندان كشور حاصل شده است.

وی از دانش‌آموزان به عنوان ذخیره‌های اصلی نظام و انقلاب یاد كرد و افزود: دانش آموزان باید در مورد زوایای پیروزی انقلاب اسلامی و اهداف آن به مطالعه و تحقیق بپردازند.

در این مراسم چند سرود انقلابی نیز توسط دانش آموزان این مدرسه اجرا شد.

584/581