۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۳۳
کد خبر: 80520635
T T
۰ نفر

گوشت مرغ در صورت نياز بازار، توزيع مي شود

۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۳۳
کد خبر: 80520635
گوشت مرغ در صورت نياز بازار، توزيع مي شود

رشت - معاون توسعه بازرگاني داخلي سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان گفت: ذخيره سازي گوشت مرغ در استان انجام شده و در صورت نياز بازار، براي مصرف شهروندان توزيع مي شود.

'مجید زیرك' روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ذخیره سازی گوشت مرغ در استان بعد از مردادماه هنگامیكه تقاضای بازار برای مرغ كاهش یافت، با هماهنگی و همیاری شركت پشتیبانی امور دام انجام گرفت.

وی ادامه داد: معمولاً روزانه بین 170 تا 200 تن مرغ در گیلان تولید می شود كه مقداری برای مصرف استان و بقیه برای عرضه به دیگر استان ها ذخیره می شود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار كرد: از مجموع دو هزار و 800تن مرغی كه تاكنون از مرغداری های استان خریداری شده، یك هزار و 600 تن برای گیلان ذخیره سازی و مابقی به منظور ارسال به سایر استان ها نگهداری می شود.

وی تصریح كرد: در راستای كمك به ادامه روند تولید پایدار، به جای پرداخت وجه مرغ، نهاده های مورد نیاز مرغداران در اختیار واحدهای تولیدی گذاشته شده است.

زیرك همچنین از ذخیره سازی یك هزار و 200 تن میوه شب عید در استان خبر داد و گفت: این میزان میوه ذخیره شده، برای مصرف مردم در ایام پایانی سال توزیع می شود.

وی ادامه داد: حدود 300 تن گوشت قرمز نیز در استان ذخیره شده كه در صورت نیاز بازار، در اختیار مصرف كنندگان قرار می گیرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان ساخت: اقلام ذخیره شده علاوه بر واحدهای صنفی و فروشگاه های بزرگ، در قالب نمایشگاه های عرضه مستقیم كالا بین مصرف كنندگان توزیع خواهد شد.

وی اضافه كرد: قیمت این كالاها، به طور قطع زیر قیمت بازار خواهد بود اما پس از تصویب در شورای تنظیم بازار استان، اطلاع رسانی می شود.ك/3

7292/695