۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۱۶
کد خبر: 80524845
T T
۰ نفر
افتتاح و كلنگ زني 34 طرح صنعتي و معدني در خراسان رضوي آغاز شد

مشهد - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي از آغاز بهره برداري و كلنگ زني 34 طرح صنعتي و معدني اين استان به مناسبت سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي خبر داد.

'ناصر فخر موحدی' روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرحهای صنعتی و معدنی استان خراسان رضوی ویژه دهه فجر، سه هزار و 964 میلیارد ریال است.

وی بیان كرد: با بهره برداری از طرحهای مزبور برای دو هزار و 773 نفر در شهرك های صنعتی شهرستان های مشهد، تربت جام، كاشمر، نیشابور، فریمان، چناران، سبزوار، بردسكن، گناباد، بجستان و سرخس فرصت شغلی فراهم می شود.

او اظهار داشت: از طرحهای صنعتی و معدنی یاد شده، كلنگ احداث واحد تولیدی شیشه شركت 'آذرمینای جام' در تربت جام با سرمایه گذاری یكهزار و 590 میلیارد ریال، واحد تولیدی انواع براق آلات شركت 'اسرار پویای شرق' در سبزوار با سرمایه گذاری 98 میلیارد و 250 میلیون ریال و واحد تولیدی شمش طلا شركت 'مهندسین مشاور پارس آسیا پی جو' در بردسكن با سرمایه گذاری 67 میلیارد ریال در دهه فجر به زمین زده می شود.

وی گفت: از این تعداد، 31 طرح صنعتی و معدنی خراسان رضوی با تولید انواع محصولات صنایع معدنی، ساختمانی، شیمیایی، غذایی، فلزی، غیرفلزی، نساجی و سلولزی نیز در این ایام بهره برداری می شود.

او اظهار داشت: بهره برداری از طرحهای صنعتی و معدنی مزبور در خراسان رضوی امكان شكل گیری زنجیره های تولیدی صنایع و رشد متوازن صنعتی و معدنی استان كه در برنامه ریزی ساختاری مورد توجه قرار گرفته است را فراهم می كند.

7489/659