۱۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۷:۴۴
کد خبر: 80527266
T T
۰ نفر
مسمويت با گاز مونوكسيدكربن عامل   بيشترحوادث در مازندران بوده است

ساري - رئيس مركز اورژانس 115 مازندران، مسموميت ناشي از گاز مونوكسيد كربن را عامل بيشتر حوادث اعلام شده به اورژانس 115استان در ماه گذشته اعلام كرد و گفت: بيش از 50 درصد حوادث ويژه اين خطه در ماه دي مسموميت ناشي از گازبوده است .

به گزارش ایرنا، دكتر 'فرزاد بزرگی' روز یكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 14 مورد گزارش مسمومیت با گاز مونوكسید كربن در ماه دی سالجاری به مركز پیام اورژانس 115 گزارش شد.

وی از مصدومیت 43 نفر در این حودث خبر داد و بیان داشت: 42 نفر از این مصدومان با اطلاع رسانی به موقع و خدمات اورژانس 115ازمرگ نجات پیدا كردند.

رئیس مركز مدیریت حوادث وفوریتهای پزشكی دانشگاه علوم پزشكی مازندران، ادامه داد: یك نفر نیز در محل حادثه جان خود را از دست داد.

دكتر بزرگی حوادث ویژه ماه گذشته در استان را شامل تصادفات سنگین خودرو و ریلی، مسمومیت با گاز مونوكسید كربن، انفجار و آتش سوزی و ریزش سنگ ازكوه عنوان كرد و گفت: تكنسین های فوریتهای پزشكی مازندران با حضور در بیش از 26حادثه ویژه در ماه دی به مصدومین حوادث امداد رسانی كردند.

وی اظهار داشت: درحوادث ویژه اعلام شده به اورژانس 115 ، بیش از 80 مصدوم پس از انجام اقدامات درمانی اولیه ازجمله سرم تراپی، فیكس نمودن اندامها ، كنترل خونریزی و احیای قلبی ریوی برای ادامه درمان به مراكز درمانی منتقل شدند.

دكتر بزرگی با اشاره به اینكه در این حوادث 33 كدآمبولانس اورژانس 115به ماموریت اعزام شد و66 تكنسین فوریتهای پزشكی خدمات رسانی لازم را انجام دادند، افزود: این حوادث هفت نفركشته برجا گذاشت. ك/3

7330/402