۱۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۱۴
کد خبر: 80528787
T T
۰ نفر
بيش ازيك ميليون نفراز خدمات درماني تامين اجتماعي گيلان بهره مند شدند

رشت - مدير درمان تامين اجتماعي گيلان گفت: در 9 ماه امسال بيش از يك ميليون بيمار از خدمات درماني تامين اجتماعي گيلان به طور رايگان بهره مند شدند.

دكتر 'محمدحسین شهدی نژاد' عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این میزان بهره مندی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به افزایش 11 درصدی عملكرد داروخانه های مراكز ملكی در سال جاری اظهار كرد: همكاران داروخانه افزون بر 800 هزار نسخه بیماران را رسیدگی و به آنها رایگان دارو

تحویل دادند.

وی خاطر نشان كرد: همچنین در این مدت بیش از 116 هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی بهره مند شدند كه نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 13 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: در سال جاری بیش از 13 هزار نفر نیز در بیمارستان حضرت رسول اكرم (ص) بستری شدند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هفت درصد افزایش را نشان می دهد.

وی تعداد عمل های جراحی در تنها بیمارستان تامین اجتماعی استان گیلان را بیش از هشت هزار مورد عنوان و بیان كرد: در این بخش نیز نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد را نشان می دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان یادآور شد: هزینه های انجام شده در بخش درمان مستقیم از طریق مراكز ملكی طی 9 ماه سال جاری، 231 میلیارد و 522 میلیون ریال گزارش شده است.

وی در رابطه با عملكرد درمان غیرمستقیم مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان بیان كرد: این مدیریت از طریق اسناد پزشكی با دو هزار و 87 موسسه و مراكز درمانی در سطح استان طرف قرارداد است.

وی تعداد مراجعان به مراكز طرف قرارداد در 9 ماه سال جاری را هفت میلیون و 323 هزار نفر عنوان و اظهار كرد: در این مدت 341 میلیارد و 900 میلیون ریال بابت خرید خدمات تشخیصی به مراكز طرف قرارداد استان پرداخت شده است.

وی اضافه كرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در سال 69 با تصویب قانون الزام با راه اندازی پنج مركز درمانی در شهرهای رشت، آستارا، اسالم، لاهیجان و بندرانزلی آغاز به كار كرد و در سال های بعد در راستای گسترش ارایه خدمات درمانی مراكز رودسر، لوشان، تالش، لنگرود، فومن و بیمارستان 200 تختخوابی راه اندازی شد.

وی بیان كرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان با داشتن بیش از هزار و 100 نفر نیروی انسانی به بیش از یك میلیون و 100 هزار نفر از بیمه شدگان تحت پوشش سازمان خدمات درمانی ارایه می دهد. ك/3.

7286/ 603