۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۲۵
کد خبر: 80532760
T T
۰ نفر
سه طرح حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري در بجستان به بهره برداري رسيد

گناباد- سه طرح حوزه ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري در شهرستان بجستان با حضور مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي روز چهارشنبه به بهره برداري رسيد.

به گزارش ایرنا ، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در آیین بهره برداری از این سه طرح، گفت:ثبت خراسان رضوی به عنوان استان بین المللی در موضوع زیارت و با محوریت میراث فرهنگی به تصویب رسیده است.

'علی مومنی' افزود:از 27 میلیون زائری كه سالانه به شهر مشهد می آیند می بایست سهم هر شهرستان مشخص شود و هم اكنون سهم بجستان، به عنوان یك شهرستان با ظرفیتهای بالای فرهنگی، تاریخی و طبیعی خیلی كم است هر چند كه به لحاظ ثبت آیین های میراث معنوی یكی از بالاترین عملكردها را داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان بجستان گفت:این شهرستان را به صورت ویژه در بخش اعتبارات ملی و استانی و خصوصا جذب سرمایه گذار مورد توجه قرار خواهیم داد.

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجستان نیز در این آیین گفت:امروز سه طرح با اعتباری افزون بر هزار و 450 میلیون ریال در حوزه زیرساخت های گردشگری و مرمت آثار تاریخی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

'مهدی ذوالفقاری' گفت: بهره برداری از مرحله اول پایگاه اطلاع رسانی بجستان با زیربنای 108 مترمربع و اعتبار 600 میلیون ریال یكی از مهمترین این طرحهاست.

وی افتتاح پروژه آبرسانی به كمپ زائر بجستان با اعتباری افزون بر 650 میلیون ریال و پایان مرمت منزل تاریخی اصغری بجستان با اعتبار 200 میلیون ریال را از دیگر پروژه هایی به بهره برداری رسیده طی امروز معرفی كرد.

1922/659