۱۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۷:۳۹
کد خبر: 80534582
T T
۰ نفر
توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي از زيرساخت هاي اساسي توسعه است

قزوين- شهرداري الوند توجه و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي را از محورهاي مهم توسعه دانست و گفت: در شهر الوند به اين مهم توجه خاصي شده است.

'سعید آگشته' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا و همزمان با دهه فجر امسال سه طرح اتوبوسرانی این شهرستان با چهار میلیارد ریال در بخش های مدیریت هوشمند، آزمایشگاه آنالیز روغن و سایبان ایستگاهها مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته وی، آزمایشگاه آنالیز روغن در مجتمع تعمیرگاهی سازمان اتوبوسرانی را یكی از پروژه هایی دانست كه می تواند كمك زیادی در سامانه های اتوبوسرانی و تاكسیرانی نماید.

آگشته اضافه كرد: تشخیص فوری معایب موتور، گیربكس و دیفرانسیل در كوتاهترین زمان ممكن از مزایای این نوع سیستم است و تمام خدمات ارایه شده تنها در راستای افزایش راندمان حمل و نقل عمومی است.

شهردار الوند در بخش دیگری از سخنان خود از تجهیز ناوگان تاكسی های این شهر به سامانه هوشمند حذف پول نقد و استفاده از كارت الكترونیك خبر داد و اظهار كرد: این سامانه از قابلیت زیادی برخوردار بوده كه می توان به دریافت مجوز خروج از محدوده فعالیت شهری بدون مراجعه حضوری به سازمان تاكسیرانی اشاره كرد.

آگشته، بهره برداری از سایبان ایستگاه تاكسی های الوند به محمدیه و قزوین در زمینی به مساحت 400 متر مربع در میدان لاله این شهر را یكی دیگر از طرح های شهرداری برشمرد و افزود: از این پس مسافران و رانندگان این مسیرها در زمان انتظار از تابش آفتاب در گرما و بارندگی بهره مند خواهند بود.

به گزارش ایرنا، سازمان اتوبوسرانی شهرداری الوند در سال 91 با 29 میلیارد ریال اعتبار، 5 پروژه بزرگ عمرانی را به مرحله بهره برداری رسانده است.

627/616