۲۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۴۴
کد خبر: 80541549
T T
۰ نفر
كنگره ملي قارچ‌شناسي پزشكي ايران دراهواز آغازبه كاركرد

اهواز-دومين كنگره ملي قارچ شناسي پزشكي ايران، روزسه شنبه در سالن شهداي دانشگاه علوم پزشكي اهواز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاد برجسته قارچ شناسی پزشكی ایران در این كنگره اظهاركرد: اساتید و قارچ شناسان كشور به منظور تبادل نظر و به روزكردن دانش و اطلاعات در این كنگره گرد هم آمده اند تا گامی در جهت رشد دانش قارچ شناسی كشور برداشته شود.

دكتر 'مسعود امامی' افزود: دراین كنگره جدیدترین دستاوردها در زمینه دانش قارچ شناسی مورد بررسی قرار می گیرد تا بیماری های قارچی بهتر مورد درمان قرار گیرند.

وی اضافه كرد: انواع بیماری های قارچی پوستی، زیر جلدی، احشایی و مخاطی در این كنگره مورد بررسی قرار می گیرد.

دكتر امامی تصریح كرد: شیوع بیماری های قارچی در كشور نسبت به بسیاری از كشورهای اروپایی كمتر است.

این استاد قارچ شناسی پزشكی با اشاره به اینكه در تمامی شهرستان ها مراكز بهداشتی و درمانی برای مراجعه بیماران و درمان های لازم فعالیت دارند گفت: مراكزی در كشور مطالعات لازم را در زمینه بیماری های قارچی انجام می دهند و نتیجه را به وزارت بهداشت اطلاع می دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینكه راه های پیشگیری برای بیماری های قارچی بسته به نوع بیماری متفاوت است توصیه كرد: مردم به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری های قارچی از وسایل شخصی از جمله حوله، ناخن گیر، لیف و یا موارد دیگر استفاده كنند.

دبیر علمی این كنگره نیز اظهاركرد: تقریبا بیش از 220 مقاله به دبیرخانه كنگره ملی قارچ شناسی پزشكی ایران ارسال شده است كه 40 مقاله به‌صورت سخنرانی و بیش از 150 مقاله به‌صورت پوستر ارائه می شود.

دكتر 'علی زارعی محمودآبادی' هدف از برپایی این كنگره را آشنایی و تبادل نظر قارچ شناسان كشور با جدیدترین دستاوردهای این مرز و بوم در راه پیشرفت دانش قارچ شناسی عنوان كرد.

وی همچنین از برگزاری مراسم تقدیر از زحمات دكتر 'مسعود امامی' استاد قارچ‌شناسی پزشكی ایران، هم ‌زمان با برگزاری این كنگره خبر داد.

این كنگره از امروز سه شنبه در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشكی اهواز اغاز و تا 26 بهمن ادامه دارد.

7161/641/506
۰ نفر