۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۳۲
کد خبر: 80549607
T T
۰ نفر
تعداد شركت هاي دانش بنيان كشور به 20 هزار افزايش مي يابد

ساري- معاون تحقيقات و فن آوري وزير علوم، تحقيقات و فن آوري از افزايش تعداد شركت هاي دانش بنيان كشور به 20 هزار شركت تا پايان پايان برنامه پنجم توسعه خبر داد.

' محمد مهدی نژاد' روز دوشنبه در حاشیه آیین گشایش مركز رشد واحدهای فناور شهرستان تازه تاسیس سیمرغ مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: هم اكنون سه هزار شركت دانش بنیان به همراه 30 پارك علم و فن آوری و 120 مركز رشد در سطح كشور فعال است.

وی با تاكید بر ضرورت فراهم كردن بسترهای لازم برای رشد و توسعه كشور و جلوگیری از خروج نخبگان، افزود: بهترین ایده برای توسعه فضای كسب و كار در كشور ایجاد و توسعه شركت‌های دانش‌بنیان با حضور نخبگان علمی است.

معاون وزیر علوم گفت: به منظور حمایت از این شركت ها، تسهیلات با بهره اندك به آنها پرداخت می شود و میزان تسهیلات نیز با توجه به قدمت پارك های علم و فن آوری استان ها مشخص می شود.

وی افزود: به عنوان مثال پارك علم و فن آوری استان اصفهان با توجه به قدمتی كه دارد یك تا یك میلیارد و 500 میلیون ریال از این تسهیلات بهره مند شد.

او ادامه داد: با توجه به سابقه كمتر پارك علم و فن آوری مازندران، میزان تسهیلات پرداختی به شركت های دانش بنیان این مجموعه در سال جاری یكصد تا 500میلیون ریال است.

مهدی نژاد گفت: البته حمایت ها تنها به مبدعان و مخترعان تحصیلكرده دانشگاهی اختصاص ندارد و دارندگان ایده های نو كه تحصیلكرده نیستند هم با قرار گرفتن در شركت های دانش بنیان می توانند از این حمایتها بهره مند شوند.ك/3

7329/1654