۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۹:۱۵
کد خبر: 80550198
T T
۰ نفر

حمل كالا از كردستان به عراق يكسره مي شود

۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۹:۱۵
کد خبر: 80550198
حمل كالا از كردستان به عراق يكسره مي شود

سنندج - معاون برنامه ريزي استاندار كردستان گفت: به منظور تسهيل در صادرات كالا از طريق مرز رسمي باشماق، حمل كالا از اين استان به مقصد عراق يكسره مي شود.

به گزارش ایرنا 'ارسلان ازهاری' روز دوشنبه در جلسه كارگروه توسعه صادرات استان كردستان در سنندج افزود: حمل یكسره كالا از مرز رسمی باشماق مریوان به كشور عراق، گامی مهم در توسعه تجارت كردستان است.

به گفته وی با توجه به توافق میان مسوولان استان با مقام های استان های مرزی كشور عراق، در آینده نزدیك بستر لازم برای حمل و تخلیه كالاهای صادراتی استان در داخل كشور عراق فراهم می شود.

وی افزود: اجرای این طرح در راستای قوانین و مقررات امنیتی و انتظامی كشور و نیز قوانین ویژه حمل بار و ترانزیت خواهد بود.

معاون برنامه ریزی استاندار كردستان شتاب در اجرای این طرح را نیازمند همكاری مورد نیاز مسوولان اقلیم كردستان عراق دانست.

ازهاری گفت: در چند سال اخیر، برنامه های زیربنایی مناسبی برای رشد و توسعه صادرات و مراودات مرزی اجرا شده و در این رابطه، صادرات استان رشد قابل توجهی داشته است.

وی تصریح كرد: همكاری دستگاه های اجرایی استان به منظور كاهش بروكراسی اداری با هدف شتاب در روند صادرات الزامی است.

معاون برنامه ریزی استاندار كردستان به اعزام نیروی كار استان به اقلیم كردستان عراق اشاره كرد و گفت: به دلیل افزایش اعزام نیروی كار فعال استان به اقلیم كردستان، باید ورود و خروج نیروی كار ساماندهی و زیر نظارت بیشتر قرار گیرد.

ازهاری گفت: با توجه به تبدیل مرز رسمی باشماق به یكی از مرزهای زمینی فعال كشور و برخی دیگر از مبادی مرزی استان، باید بسترهای زیربنایی برای رفاه حال مردم منطقه فراهم شود.ك/2

7354/533 / 1449
۰ نفر