۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۰۶
کد خبر: 80551292
T T
۰ نفر
نمونه پرتابي ماهواره 'آست 'آماده است

تهران - رييس دانشگاه صنعتي امير كبير گفت : نمونه مهندسي ماهواره ' آست 'با همكاري 6 دانشكده در سال گذشته رونمايي شد و در حال حاضر نمونه پروازي اين ماهواره نيز آماده پرتاب است .

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، دكتر 'علیرضا رهایی' امروز- سه شنبه - در مراسم آغاز به كار دوازدهمین كنفرانس انجمن هوا و فضا در دانشگاه امیر كبیر اظهار داشت : پنج مورد از زیر سیستم های این ماهواره در پژوهشكده علوم و فناوری فضایی دانشگاه امیر كبیر با همكاری پژوهشكده فضایی سازمان فضایی ایران تهیه شده است .

وی ادامه داد: دانشكده هوا و فضای دانشگاه امیركبیر از سال 66 فعالیت خود را آغاز كرده است تاكنون بیش از 1100 دانشجو از این دانشكده دانش آموخته شده اند .

وی افزود : در حال حاضر 203 دانشجو در مقطع كارشناسی ، 103 دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد و 60 دانشجو در مقطع دكترا مشغول به تحصیل هستند .

رهایی اظهارداشت : رشته مهندسی ماهواره امسال تصویب شده است كه از سال آینده دانشگاه های كشور در این رشته دانشجو می پذیرند .

رهایی گفت :در پژوهشكده علوم و فناوری فضایی دانشگاه امیر كبیر دو پروژه كلان طراحی و ساخت هواپیمای 140 نفره و مطالعات مربوط به پرتاب سفینه حامل موجود زنده در حال انجام است .

دوازدهمین كنفرانس انجمن هوا و فضا امروز در دانشگاه امیر كبیر گشایش یافت . این كنفرانس تا سوم اسفند ماه ادامه دارد.

علمی (3)**9091***1354 **1581
۰ نفر