۹ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۳۲
کد خبر: 80561977
T T
۰ نفر
تقويت برنامه هاي ديني نقش مهمي در كاهش آسيب زندانيان دارد

سنندج - مديركل زندان هاي كردستان گفت: تقويت برنامه هاي قرآني و ديني در زندان ها موثرترين اقدام پيشگيرانه براي كاهش آسيب رفتارهاي پرخطر در زندان ها است.

به گزارش ایرنا، اسد الله گرجی زاده شامگاه سه شنبه در نشست اعضای كمیته كاهش آسیب رفتارهای پرخطر زندان های كردستان با بیان اینكه زندانیان در زندان ها یك امانت هستند افزود: وظیفه انسانی و اسلامی ماست تا با استفاده از راهكارها و روش های كارآمد زندانبانی زمینه را برای اصلاح و تربیت آنها فراهم و از هر گونه آسیب به آنان در محیط زندان جلوگیری شود.

وی قرآنی كردن فضای زندان ها را راهكار بسیار مهمی در اصلاح و تربیت و پیشگیری از آسیب های داخل زندان خواند و گفت: در سطح زندان های استان زمینه برای اجرای مفید و مستمر برنامه های قرآنی، آموزه های دینی و فرهنگی فراهم شده است كه تاثیرات مثبت آن بر زندانیان و فضای زندان انكار ناپذیر است.

مدیركل زندان های كردستان گفت: نظارت دقیق و بازرسی های غیر مترقبه روسای زندان و مسوولین ستادی و برخوردهای انسانی و اسلامی در مواجه با خطاهای احتمالی زندانیان از جمله مواردی است كه می تواند روند برنامه كاهش آسیب ها را در زندان هموار و موثر كند.

وی همچنین بهره گیری از فضاهای موجود و استفاده بهینه از آن با استفاده از تعمیر كاربردی و زیبا سازی محیط زندان را از دیگر موارد رسیدن به اهداف اصلاحی و تربیتی سازمان خواند و گفت: با توجه به اینكه اكثر زندان های استان قدیمی و فرسوده است اما با مدیریت صحیح اقدامات مهم عمرانی و بازسازی آنها توانسته ایم تا حدود زیادی خلاء ناشی از كمبود فضا جبران و در راستای اهداف عالیه سازمان گام برداریم.

در این جلسه اعضای كمیته كاهش آسیب ها، راهكارها و پیشنهادات خود را در جهت توسعه برنامه های موثر و مفید كاهش آسیب در زندان ها ارائه كردند.ك/2

7354/533