۱۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۱۹
کد خبر: 80565224
T T
۰ نفر

رواق كوثر حرم حضرت شاهچراغ(ع) افتتاح شد

۱۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۱۹
کد خبر: 80565224
رواق كوثر حرم حضرت شاهچراغ(ع) افتتاح شد

شيراز- در آييني با حضور بانوان فرهنگي استان فارس و مشاور وزير آموزش و پرورش رواق كوثر حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این آیین پنجشنبه شب در حاشیه همایش حجاب و عفاف در حرح مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) برگزار شد.

مشاور مدیر كل آموزش و پرورش فارس در امور بانوان در همایش عفاف و حجاب ویژه بانوان فرهنگی افزود: این چهارمین نشست بانوان در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) در سال جاری است كه این حضور بانوان بیانگر این است كه این قشر نیز در بخش عمرانی آستان نقش مهمی ایفا می‌كنند.

سیده معصومه دستغیب افزود: طرح‌های زیادی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اجرا می‌شود كه یكی از آنان به‌نام طرح «كوثر» است و در آن بانوان فرهنگی شیراز در ساخت رواق كوثر همكاری و مشاركت می‌كنند.

دستغیب اضافه كرد: در یك تصمیم و عزمی بی‌نظیر و بی‌سابقه، بانوان برای ساخت تالاری با عظمت به یاد بانوی سرفراز تاریخ جهان حضرت فاطمه زهرا(س) به پا خاسته و جاودانگی و سربلندی را برای خود به ارمغان می‌آورند.

مشاور آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ادامه داد: در این حركت باشكوه بانوان فارس، ایران اسلامی و جهان اسلام دست در دست هم هزینه ساخت این پروژه بزرگ سرپوشیده را در بارگاه منور و ملكوتی حضرت شاهچراغ(ع) تأمین می‌كنند.

وی با اشاره به مشخصات این رواق اظهارداشت:‌ رواق كوثر دارای زیربنای بخش زیرزمین دو هزار و 600متر مربع، و زیربنای بخش همكف دو هزار و 400 متر مربع و گنجایش پذیرش زائر چهار هزار نفر به ‌طور همزمان می‌باشد.

دستغیب عنوان كرد: در طراحی مهندسی این مجموعه چند منظوره امكانات و فضایی از قبیل برگزاری نماز جماعت، برپایی مجالس دعا، جشن‌ها و مناسبت‌های ویژه اهل بیت(ع)، دفتر نگه‌داری فرزندان همراهان زائران و دفاتر خدمات فرهنگی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: این پروژه رواق‌های سرپوشیده حرم مطهر حضرت سید میرمحمد(ع) را به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) از طریق تالار بزرگ سرپوشیده در دو طبقه فراهم می‌كند كه در نوع خود و در بین حرم‌های مطهر طرحی بدیع و شاخص خواهد بود.ك/2

7382/ 667