۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۱۳
کد خبر: 80565940
T T
۰ نفر
230 ميليارد ريال مستمري نقدي به مددجويان مازندران پرداخت شد

ساري - مدير كل كميته امداد امام خميني (ره) مازندران گفت: در 10 ماهه اول امسال 230 ميليارد ريال مستمري نقدي به مددجويان تحت حمايت اين نهاد در استان پرداخت شد.

'ابراهیم باغبانی' روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ساری افزود: همچنین در همین مدت 33 میلیارد ریال برای درمان مددجویان تحت حمایت توسط كمیته امداد امام خمینی (ره) هزینه شده است.

وی در باره اشتغال مددجویان اظهارداشت: این نهاد در واقع بنیانگذار مشاغل خوداشتغالی در خانواده های مددجویان است به طوری كه 70 درصد اشتغال توسط كمیته امداد امام (ره) انجام می شود.

وی بیان داشت: سال قبل برای 12 هزار نفر مددجو توسط این نهاد شغل ایجاد شده است و امسال نیز یكهزار و 430 میلیارد ریال اعتبار به امر اشتغال در استان اختصاص یافت كه 70 درصد آن توسط بانك های عامل ابلاغ شد.

مدیر كل كمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: علاوه بر آن امسال پنج هزار و 614 فرصت شغلی برای مددجویان در این خطه ایجاد شد و تا كنون 30 درصد منابع جذب شده است.

باغبانی، افراد تحت حمایت این نهاد را هم اكنون بیش از 110 هزار نفر مددجو اعلام كرد و افزود: هشت درصد افراد بانوان مطلقه و 52 درصد زنان سرپرست خانوار هستند.

وی در باره تامین جهیزیه نوعروسان و حامیان طرح اكرام این اداره كل بیان داشت: امسال جهیزیه دو هزار نفر از خانواده های تحت حمایت این نهاد تامین شد.

وی اظهارداشت: هم اكنون 26 هزار و 636 نفر حامی طرح اكرام بوده و سرانه هر یتیم یك میلیون ریال است.

مدیر كل كمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران همچنین در باره صدقات گفت: در 11 ماهه امسال 92 میلیارد و 700 میلیون ریال صدقات توسط مردم مومن و نوعدوست استان از صندوق های صدقات جمع آوری شد.ك/3

609/503