۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۳۷
کد خبر: 80566706
T T
۰ نفر
20 پروژه در منطقه 9شهرداري اصفهان آماده بهره برداري است

اصفهان- شهردار منطقه 9 اصفهان گفت: 20 پروژه با اعتباري بالغ بر 225 ميليارد ريال در اين منطقه آماده بهره برداري است.

عبد الرسول امامی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: همزمان با افتتاح این پروژه ها، عملیات اجرایی چهار پروژه نیز چهارشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد.

وی گفت: فاز دوم و سوم خیابان قدس با هزینه ای بالغ بر 76 میلیارد ریال، خیابان جنوب مادی قمیش با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد و 500 میلیون ریال از جمله پروژه های مهم این شهرداری برای ساماندهی و ایمن سازی ترافیك است.

وی افزود: طرحهای زیر سازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی به مساحت 163 هزار و 500 متر مربع با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال نیز بهره برداری می شود.

وی از افتتاح فاز دوم بوستان شفق، احداث بوستان فردوس و بهاران خبر داد و اظهار كرد: بوستانهای محلی آزادان، گلشن، فرشتگان و كوی نور نیز در سال اخیر ساماندهی شده است.

شهردار منطقه 9 اصفهان همچنین ساماندهی مادیهای صم، قمیش، كارلادان، رهنان، تیران، لنبان به طول سه هزار متر با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد ریال را از جمله فعالیت های این منطقه برشمرد.

امامی از نصب 375 عدد پایه در اطراف بوستان ها و نهرها خبر داد و گفت: یك میلیارد و 500 میلیون ریال برای این كار هزینه شده است.

وی با مقایسه بودجه سال 82 تا 92 شهرداری منطقه 9 اظهار كرد: در این مدت بودجه این منطقه نزدیك به هشت برابر شده است.

وی افزود: بودجه سال 82 شهرداری منطقه 9 اصفهان دو میلیارد و 600 میلیون تومان بود و برای سال آینده 21 میلیارد و 500 میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی بودجه سال جاری این منطقه را 13 میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان كرد و افزود: بودجه این منطقه به میزان 114 درصد محقق شده است.

امامی گفت: 10 درصدد از كل بافت فرسوده شهر اصفهان در این منطقه واقع شده كه نوسازی آن تنها با حمایت مردم انجام می شود.

وی مساحت بافت فرسوده مصوب این منطقه را 232 هكتار عنوان كرد و افزود: تا كنون 69 میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده پرداخت شده است.

امامی در پاسخ به خبرنگاران درباره نگرانی های مربوط به فضای سبز ناژوان نیز گفت: باید با ایجاد تعامل بهتر در میان دستگاه های مربوط مزیت بیشتری برای زمین های كشاورزی نسبت به زمین های مسكونی فراهم شود.

وی همچنین درباره آمادگی برای پذیرایی از میهمان نوروزی اظهار كرد: با تشكیل ستاد نوروزی در شهرداری اصفهان هر منطقه متناسب با ظرفیت خود اقدام به ساماندهی مراكز اقامتی شهرداری و خانه های استیجاری می كند.

شهردار منطقه 9 با اشاره به دو بنای تاریخی مهم اصفهان در این منطقه گفت: كوه آتشگاه و منارجنبان هر ساله گردشگران زیادی را جذب می كند.

وی از جمله طرح های عمرانی این شهرداری را ایجاد پارك 50 هزار متری در اطراف كوه آتشگاه در سه فاز عنوان كرد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه در حال انجام است.

امامی به آزاد سازی 18 هزار متری اطراف بنای تاریخی منارجنبان اشاره و اضافه كرد: در این مكان یك مجموعه تجاری، تفریحی و اداری با رعایت ارتفاع مصوب بناهای تاریخی به صورت یك پروژه مشاركتی كلنگ زنی خواهد شد.

پ/ 7135/607