۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۵۹
کد خبر: 80571993
T T
۰ نفر
صنعت شير ايران به سمت خودكفايي در تجهيزات پيش مي رود

دزفول- مدير عامل صنايع شير ايران (پگاه ) گفت: صنعت شير ايران به همت جوانان اين مرز و بوم به سمت خودكفايي در تجهيزات پيش مي رود.

' عبدالامیر باروتكوب ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دزفول افزود:با اتكا به دانش و توان تولید كنندگان داخلی ، بخشی از تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع شیر كشور بومی سازی شده است.

وی افزود: به منظور بهره گیری از ظرفیت تولید كنندگان داخلی، كمیته ای از سوی صنایع شیر ایران (پگاه) تشكیل شده تا ظرفیت تولید كنندگان تجهیزات و قطعات مورد نیاز این صنعت را در كشور شناسایی كند.

مدیر عامل صنایع شیر ایران افزود: با توجه به توان و ظرفیت تولید كنندگان داخلی در زمینه قطعات و تجهیزات ، ایران قادر است در زمینه تجهیزات صنعت شیر به خود كفایی برسد.

وی افزود: هم اكنون خط تولید انواع ماست كه تا پیش از این خارجی بوده ، تماما بومی سازی شده ضمن اینكه ایران در زمینه تجهیزات تولید شیر خشك صنعتی نیز به خودكفایی رسیده است.

باروتكوب افزود: با حمایت شركت صنایع شیر ایران ( پگاه ) فناوری تولید شیر خشك صنعتی بومی سازی شده و علاوه بر تامین نیاز داخل از نظر فناوری تولید شیر خشك صنعتی ، ایران آماده صدور این فناوری به سایر كشور هاست.

وی همچنین از دست یابی به خودكفایی در زمینه بسته بندی در صنایع شیر خبر داد و گفت:در این بخش نیز ایران توانسته است به سمت خود كفایی پیش برود ضمن اینكه صنعت شیر ایران با بهره گیری از فناوری روز ، همپای صنایع بزرگ دنیا پیش می رود.

وی همچنین در خصوص صادرات محصولات پگاه به خارج از كشور از افزایش روند صادرات این محصولات از سالهای 1388 تاكنون خبر داد و گفت: در حالی كه میزان صادرات محصولات پگاه از 35 میلیون دلار در سال 1388 به 72 میلیون دلار در سال 1390 رسید ، این روند امسال به دلیل اخذ عوارض گمركی با محدودیت هایی مواجه شده است.

باروتكوب گفت: به رغم برنامه ریزی انجام شده برای صادرات بیش از 100 میلیون دلار محصولات پگاه در سال جاری و هدف گذاری بازارهای جدید ، اخذ عوارض برای صادرات محصولات لبنی این روند را با مشكل مواجه كرده است.

وی خواستار تجدید نظر در این رابطه به منظور افزایش صادرات محصولات لبنی با توجه به استقبال كشورهای منطقه از تولیدات ایران شد و گفت:با توجه به استقبال و ضرورت توسعه صادرات محصولات به كشورهای منطقه انتظار می رود با تسهیل روند صادرات به این مهم كمك شود.

وی در ادامه ، افزایش سرانه مصرف شیر در كشور را اولویت نخست شركت صنایع شیر ایران ( پگاه ) عنوان كرد و گفت: این شركت به دنبال افزایش قیمت محصولات نبوده بلكه در تلاش است با حفظ قیمت ها ، سرانه مصرف شیر در كشور را افزایش دهد.

مدیر عامل صنایع شیر ایران افزود: در صورت افزایش نیافتن نرخ شیر خام و سایر عوامل موثر در تولید از جمله اقلام بسته بندی در سال آینده ، قیمت محصولات شركت پگاه افزایش نخواهد یافت.

وی در ادامه از كارخانه شیر پگاه خوزستان به عنوان یكی از بهترین و مجهزترین كارخانجات تولید شیر كشور نام برد و گفت: با توجه به حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این شركت انتظار می رود با تامین شیر خام مورد نیاز در داخل استان خوزستان از ظرفیت این كارخانه در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال مولد استفاده بهینه شود.

وی از مسوولان استان خوزستان خواست با برنامه ریزی زمینه افزایش تولید شیر خام را در استان فراهم كرده ضمن اینكه شركت صنایع شیر ایران نیز در صورت همكاری و مساعدت مسوولان استان آمادگی دارد در زمینه دامداری در خوزستان سرمایه گذاری كند.

باروتكوب از سرمایه گذاری 150 میلیارد ریالی در شركت شیر پگاه خوزستان در راستای افزایش توسعه و افزایش تولید خبر داد.

گردهمایی مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شركت های تحت پوشش صنایع شیر ایران پگاه در دزفول برگزار شد.

این گردهمایی با هدف كنترل و رصد عملكرد شركت های تحت پوشش صنایع شیر ایران در سال جاری و برنامه ریزی برای سال آینده برگزار شد.7280/648 / 1449
۰ نفر