۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۲۳:۰۸
کد خبر: 80572211
T T
۰ نفر

طالقاني: ورزش پهلواني در كشور مهجور است

۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۲۳:۰۸
کد خبر: 80572211
طالقاني: ورزش پهلواني در كشور مهجور است

كاشان - سرپرست فدراسيون ورزش‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي گفت: ورزش هاي پهلواني و زورخانه در كشور مهجور مانده است.

به گزارش ایرنا، 'محمدرضا طالقانی' شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از قهرمانان ورزش زورخانه ای و باستانی كاشان، ورزش پهلوانی و زورخانه ای را ورزشی پیشكسوت در ایران عنوان كرد و اظهار داشت: با همه وجود برای مطرح كردن این ورزش تلاش خواهم كرد و نمی گذارم بیش از این مهجور بماند.

وی تاكید كرد: با همكاری ورزشكاران رشته پهلوانی و زورخانه ای و با مساعدت مسوولان ورزش كشور این ورزش را كه با نام مولای متقیان حضرت علی (ع) عجین شده است، باید جهانی كنیم.

طالقانی خاطر نشان كرد: برخی كشورها ورزش هایی را جهانی كرده اند كه با ورزش پهلوانی و زورخانه ای ایران قابل قیاس نیست.

وی از ورزشكاران این رشته ورزشی خواست چون در این ورزش یاد و نام مبارك حضرت امیر المومنین علی (ع) ذكر می شود، اخلاق و ادب را رعایت كند و راه و سیره این امام همام را همواره الگوی زندگی خود قرار دهند.

طالقانی همچنین با اشاره به توانمندی های ورزش های زورخانه ای كاشان، وجود 9 زورخانه در این شهرستان را بسیار كم دانست و از دست اندركاران ورزش و به ویژه افراد نیكوكار خواست نسبت به ساخت زورخانه در این شهرستان اقدام كنند.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای همچنین از برگزاری مسابقات آسیایی این رشته ورزشی در بیست و هفتم اردیبشت سال آینده خبر داد و از ورزشكاران خواست با جدیت و تلاش خود را برای پیروزی در این رقابت ها آماده كنند.

در این آیین كه در سالن ورزشی تختی كاشان برگزار شد از پیشكسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ای و موسسان زورخانه های این شهرستان با اهدای لوح و جوایز نقدی تجلیل شد.

562 ** 1917