۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۵۵
کد خبر: 80573006
T T
۰ نفر
كانون هاي مساجد بايد محور برنامه هاي فرهنگي هنري محله باشند

يزد-مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد گفت:كانون هاي مساجد بايد محور برنامه هاي فرهنگي هنري محله باشند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا بهرام عبدالحسینی،مراسم بزرگداشت 18 اسفندماه سالروز تاسیس كانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: اكنون بیش از 470 كانون فرهنگی هنری مساجد در استان راه اندازی شده كه این تعداد با توجه به دو هزار مسجد موجود در استان كم است و باید افزایش یابد.

وی در ادامه بر رشد كیفی كانون های فرهنگی هنری مساجد تاكید كرد و گفت: توجه به رشد كمی كانون های فرهنگی هنری مساجد باید در كنار رشد كیفی آنان صورت گیرد.

عبدالحسینی با اشاره به ظرفیت عظیم كانون های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان كرد: جذب جوانان و نوجوانان از جمله ظرفیت های كانون های فرهنگی هنری مساجد است بنابراین انسان های نخبه و موثر باید با حضور در كانون های فرهنگی هنری زمینه جذب جوانان و نوجوانان آن منطقه و محله را به مسجد فراهم كنند.

وی با اشاره به كاركردهای متنوع مسجد در صدر اسلام گفت: اكنون مساجد به 20 دقیقه خواندن نماز خلاصه شده و از برخی كاركردهای خود فاصله گرفته اند بنابراین باید با برنامه ریزی مناسب به كاركردهای حقیقی مساجد بازگردیم.

وی ادامه داد: كانون های فرهنگی هنری از جمله اقدامات موثر برای احیای كاردكردهای همه جانبه مساجد است كه كم وبیش به اهداف خود رسیده اند ولی هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله دارند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خواستار بازنگری در ساختار كانون های فرهنگی هنری مساجد شد و افزود: كانون های فرهنگی هنری مساجد در سال آینده توجه ویژه ای به روستاها و مناطق محروم خواهند داشت.

وی مساجد و كانون های فرهنگی هنری را بهترین مكان برای اجرای طرح های اوقات فراغت دانست و گفت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مساجدی كه درب آنان از صبح باز بوده و در آن فعالیت های فوق برنامه اجرا شود حمایت می كند.

عبدالحسینی همچنین بر محوریت امام جماعت و لزوم هماهنگی برنامه های مساجد با روحانی مسجد تاكید كرد و اضافه كرد: نباید بین هیات امنا، كانون فرهنگی هنری، امام جماعت و یا سایر نهادها اختلافی وجود داشته باشد چرا كه این اختلافات بازخورد بیرونی بدی در جامعه خواهد داشت.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح كرد: امام جماعت مورد وثوق آن مسجد و محله است و بهترین فردی است كه می تواند كانون های فرهنگی هنری را به مردم آن منطقه و محله متصل سازد.ك/2

7546/1968