۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۲۴
کد خبر: 80573474
T T
۰ نفر

طرح خروج دام از جنگل به صورت جدي صورت مي گيرد

۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۲۴
کد خبر: 80573474
طرح خروج دام از جنگل به صورت جدي صورت مي گيرد

ساري- مدير كل منابع طبيعي و آبخيز داري مازندران منطقه ساري گفت: طرح خروج دام از جنگل به صورت جدي صورت مي گيرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'عباسعلی نوبخت' روز چهارشنبه در همایش هفته منابع طبیعی در دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینكه جنگل های این استان ظرفیت وجود یك میلیون و 200 هزار واحد دامی را ندارد و در معرض خطر تخریب است افزود: طرح خروج دام با حمایت ادامه می یابد.

وی كاشت سالانه پنج میلیون نهال در استان را تمهیدی برای پیشگیری از ورود دام ها به جنگل عنوان كرد و بیان داشت: 400 هزار راس دام نیز به همت این اداره كل از جنگل خارج شد.

وی با بیان اینكه شعار اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری حفظ ، احیا ، توسعه و پرورش جنگل است ادامه داد: سالانه یك میلیون نهال به صورت رایگان بین مردم توزیع می شود .

نوبخت با بیان اینكه پرونده های متخلفی در بخش ویلاسازی در عرصه های منابع طبیعی از سنوات گذشته بوده است گفت: با ویلاسازی در حوزه منابع طبیعی به صورت جدی برخورد می شود .

وی افزود: در حوزه اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری 794 هزار و 714 هكتار عرصه جنگلی و 385 هزار هكتار اراضی مرتعی داریم.

وی با اشاره به اینكه در برنامه چهارم توسعه 13 نفر جذب این اداره كل شدند گفت: 44 تن از طریق آزمون استخدامی اسفند 91 و 75 تن برای سال 92 براساس سهمیه جذب این اداره كل خواهند شد.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان می توانند برای كسب اطلاعات بیشتر به روابط عمومی و امور اداری اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری مراجعه كنند.ك/3

7330/503