۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۲۱:۰۴
کد خبر: 80575230
T T
۰ نفر

بخش تعاون نقش اثرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتي دارد

۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۲۱:۰۴
کد خبر: 80575230
بخش تعاون نقش اثرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتي دارد

مشهد- دبير اتاق تعاون استان خراسان رضوي گفت: توسعه فعاليت بخش تعاون نقش اثرگذار و تعيين كننده اي در تحقق اقتصاد مقاومتي در كشور دارد.

سید جواد رضویان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تحقق كامل و موثر اقتصاد مقاومتی كه مورد تاكید رهبر معظم انقلاب است در شرایط فعلی تنها با توسعه بخش تعاون میسر است.

وی گفت: توسعه بخش تعاون در بهبود وضع معیشت مردم موثر بوده و بهترین شیوه برای فعالیت اقتصادی در كشور است.

او با بیان اینكه تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم تعاونی ها از اقتصاد ملی باید به 25 درصد برسد، افزود: هم اكنون سهم بخش تعاونی در اقتصاد كشور معادل هشت درصد است كه با احتساب سهام عدالت این رقم به 13درصد افزایش می یابد اما باز هم فاصله بسیار با هدف گذاری انجام شده داریم.

وی گفت: وظیفه دولت توانمندسازی تعاونی ها در كشور و اجرای سیاست های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی است.

او با بیان اینكه تا قبل از سال 1384 تعداد تعاونی های ثبت شده در كشور 90 هزار شركت تعاونی بوده است، اظهار داشت: طی هشت سال گذشته این رقم به دو برابر افزایش یافته است.

رضویان افزود: هم اكنون در خراسان رضوی 11 هزار تعاونی با بیش از چهار میلیون عضو فعال هستند كه حدود سه میلیون نفر اعضای شركت های تعاونی سهام عدالت می باشند.

وی گفت: این تعداد تعاونی در حوزه های كشاورزی، مصرف، مسكن، توزیعی و خدماتی فعالیت دارند.

عضو هیات مدیره اتاق تعاون خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری سال 2013 تا 2023 به نام دهه تعاون، افزود: اهمیت و نقش مهم و تاثیر گذار بخش تعاون در رشد و توسعه اقتصادی به جهانیان ثابت شده است لذا این نامگذاری با هدف توسعه و تقویت این بخش صورت می گیرد./2

7496 /664