۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۴۷
کد خبر: 80580819
T T
۰ نفر
75 درصد از زندانيان زندان هاي استان اردبيل اشتغال يافتند

اردبيل - مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان اردبيل از اشتغال 75 درصد از زندانيان زندان هاي اين استان به صورت مولد و غيرمولد خبر داد.

علی جلیلی روز سه شنبه در آیین معارفه سرپرست جدید نمایندگی بنیاد تعاون در استان اردبیل افزود: در سایه تنوع كلاس های فنی و حرفه ای و مراكز رسمی این سازمان در زندان های اردبیل و مشگین شهر و برگزاری كلاس ها در دیگر زندان های استان شاهد این امر هستیم كه تعداد زیادی از زندانیان دارای سه تا چهار مدرك فنی و حرفه ای هستند.

وی با اشاره به آماده بودن زمینه های متنوع در زندان های استان خواستار توسعه كارگاه های اشتغال و حرفه آموزی با مساعدت ویژه مسوولان بنیاد تعاون كشور شد.

وی گفت: سرعت كار در بنیاد تعاون استان بیشتر از سایر استان های كشور بوده و هم اكنون به این جایگاه مناسب رسیده ایم .

وی در زمینه نقش مثبت و موثر اشتغال زندانیان در برقراری امنیت زندان ها اظهار كرد: حضور مددجویان در كلاس های فنی و حرفه ای و اشتغال آنها در كارگاه های اشتغال گام بلندی در

توسعه و سرمایه گذاری است.

جلیلی همچنین با اشاره به توسعه زیر ساخت ها و كارگاه های اشتغال در پنج ساله اخیر و افزایش 13 كارگاه از محل صرفه جویی و مدیریت بودجه ها و درآمدهای استانی افزود: اشتغال برای توسعه فعالیت های اصلاحی و تربیتی یك امر ضروری است و عمده هدف این است كه زندانی پس از آزادی با فراگیری یك حرفه و شغل وارد جامعه شود.

به گزارش ایرنا ، شفیعی مدیر امور مدیران بنیاد تعاون ، صنایع و حرفه آموزی زندانیان كشور هم در این آیین با اشاره به سختی كار در زندان ها گفت: اگر كسی در زندان ها حضور نیابد و این حجم بالای كار را از نزدیك نبیند شاید نتواند پیشرفت كار را تصور كند.

وی افزود: در زندان های استان اردبیل تهدیدها به فرصت تبدیل شده و این مراكز جزو

زندان هایی هستند كه از هر مكان و موقعیت مناسب برای ایجاد بستر اشتغال استفاده شده است.

در این آیین با اهدای لوح تقدیر از زحمات مهندس پورسیف اللهی مدیر قبلی بنیاد تعاون استان تجلیل و تیموری به عنوان سرپرست نمایندگی بنیاد تعاون استان اردبیل معرفی شد.

594/593