۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۴۳
کد خبر: 80581393
T T
۰ نفر
امام جمعه مشهد بر آميختگي ورزش با فرهنگ و معارف ديني تاكيد كرد

مشهد-امام جمعه مشهد با تاكيد بر آميختگي ورزش با فرهنگ و معارف ديني، اين امر را از مولفه هاي مهم براي دوري از رذايل اخلاقي دانست.

آیت الله 'سید احمد علم الهدی' روز سه شنبه در مراسم گشایش مركز علمی و كاربردی ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: اگر در فعالیتهای ورزشی و مجامع علمی و آموزشی ورزش با جریان و فرهنگ دینی آمیخته شده و از این سرمایه عظیم برای توسعه ارزشهای اسلام و تربیت نسل جوان استفاده شود، گام مهمی برای كاهش آسیبهای اجتماعی برداشته می شود.

او اظهار داشت: تاثیر گذاری آموزش معارف دینی در قالب فعالیتهای ورزشی به جوانان در باشگاهها و ورزشگاهها به مراتب بیشتر از تاثیر این آموزشها در مساجد و كلاسهای درس است.

وی افزود: با هیچ علم و معرفت شناسی نمی توانیم معارف دینی را در اوج اعتلا قرار دهیم ولی اگر ورزش با فرهنگ اصیل اسلامی آمیخته شود، نقش بسیار مهمی در اعتلای ارزشهای دینی ایفا می كند.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر تربیت بدنی با معارف دینی آمیخته نباشد، به عنوان یك جریان مزدور در دست عناصر مادی و پول پرست و نظام سلطه قرار می گیرد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به سابقه تاریخی ورزش پهلوانی در كشور افزود: قبل از اسلام ورزش به عنوان یك ابزار نیرومند در خدمت سلاطین و كشورگشایی های آنان قرار داشت و جریان سلطه طلب قهرمانان ورزشی را با همه توانمندی هایشان به تسخیر خود درآورده بودند.

امام جمعه مشهد اظهارداشت: تربیت بدنی و ورزش پهلوانی كشور طی یكصد سال اخیر در خدمت قاجار و رژیم پهلوی در آمده بود و اگر رادمردی همانند تختی بروز می كرد، وی را از بین می بردند.

او گفت: آمیختگی ورزش با معارف دینی مهمترین تاكید و رویكرد نظام جمهوری اسلامی است و باید در این ارتباط تلاش كرد.

وی افزود: من مخالف ورزش بانوان نیستم بلكه با شركت بانوان ورزشكار بدون رعایت ارزش های دینی و حجاب در رقابتهای بین المللی، مخالفت كردم.

امام جمعه مشهد گفت: پس از آنكه رهبر معظم انقلاب در بخشی از فرمایشهای روز گذشته خود در جمع مسوولان و ورزشكاران فرمودند، 'زنان ورزشكار كشور به عنوان رسولان ارزشهای اسلامی و با حجاب در مسابقه های بین المللی شركت كنند'، برخی پایگاههای رسانه ای، سخنان قبلی من را در تعارض با رهنمودهای ایشان تلقی كردند.

آیت الله علم الهدی افزود: من سرباز رهبر معظم انقلاب هستم و سخنان من به هیچ عنوان با فرمایش های معظم له تعارض ندارد.

او تصریح كرد: ممكن است مردم در مسائل دینی و فقهی مقلد مراجع تقلید باشند ولی در مسائل اجتماعی همه باید تابع منویات رهبر معظم انقلاب باشیم.

مدیر كل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: هم اكنون 150 دانشجو در رشته های شنا، آمادگی جسمانی، هندبال، فوتبال و كشتی در مركز علمی و كاربردی ورزش و جوانان این استان مشغول تحصیل هستند و در آینده نزدیك رشته های خبرنگاری ورزشی و مبانی تربیت بدنی در اسلام نیز در این مركز دایر می شود.

'علی اكبر هاشمی جواهری' افزود: این مركز علمی و كاربردی نخستین مركز از نوع خود در كشور است كه با توجه به لزوم توجه به علم و آموزش و ورزش با اهتمام دست اندركاران ذیربط راه اندازی شده است./2

7490/664