۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۳۳
کد خبر: 80581776
T T
۰ نفر
اقدامات پليس براي ارتقاء امنيت اجتماعي ايام پاياني سال تشديد مي شود

اروميه - فرمانده انتظامي آذربايجان غربي گفت: اقدامات پليس در راستاي افزايش امنيت اجتماعي چهارشنبه آخر سال و تعطيلات نوروزي تشديد مي شود.

سردار یحیی شرفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام پایانی سال بیشتر شهروندان جهت خرید، پول قابل توجهی را به همراه خود به بازار می برند كه این امر باعث افزایش جرایمی چون جیب بری، كیف قاپی ، كف زنی می شود كه برای پیشگیری از وقوع این جرایم، اقدامات و تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

وی اضافه كرد: در تعطیلات نوروزی مسافران زیادی با ورود به آذربایجان غربی در تفرجگاه ها و اماكن مسافرتی سطح استان اسكان می یابند، كه طبق برنامه های تنظیم شده كلیه محل های اسكان به منظور پیشگیری از وقوع انواع جرایم و مهیا شدن محیطی امن برای مسافران توسط ماموران انتظامی تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی با تاكید بر استمرار طرح برخورد با فروشندگان و توزیع كنندگان مواد محترقه اظهار كرد: پلیس همچنان نظارت و كنترل خود را بر واحد‌های صنفی اعمال كرده و در صورت مشاهده با واحد صنفی متخلف كه در امر خرید و فروش مواد محترقه فعالیت می كند به صورت جدی برخورد می شود.

وی با اشاره به علل وقوع سرقت خودرو و لوازم داخل آن در ایام نوروزی گفت: افزایش ایمنی خودروها گامی موثر در مقابله با سارقان خودرو است و توجه به توصیه های پلیسی توسط مسافران و حضور در محل های اسكان پیش بینی شده می تواند سرقت خودرو را به میزان چشمگیری در این ایام كاهش دهد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی بر توجه مردم به هشدارهای پلیسی تاكید كرد و افزود: شهروندان در صورت رعایت توصیه های پلیسی، كنترل فرزندان و همراهی با آنها در جشن های چهارشنبه آخر سال ،ایمن سازی منازل ، مغازه ها و خودرو و نیز جایگزین كردن كارت های بانكی به جای پول نقد و انعكاس هرگونه موارد مشكوك به پلیس می توانند زمینه های ارتكاب جرم توسط مجرمان را كاهش داده و پلیس را در ایجاد امنیت پایدار یاری كنند.

582/583