۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۰۱
کد خبر: 80582311
T T
۰ نفر

برترين هاي جشنواره تئاتر مغان در گرمي معرفي شدند

۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۰۱
کد خبر: 80582311
برترين هاي جشنواره تئاتر مغان در گرمي معرفي شدند

گرمي ، اردبيل - شانزدهمين جشنواره تئاتر فجر مغان در مجتمع فرهنگي ، هنري حافظ گرمي با معرفي برترين هاي اين رويداد هنري خاتمه يافت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، میركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این آیین جشنواره تئاتر فجر را چهارمین جشنواره نمایشی تئاتر در استان در سال جاری معرفی كرد.

منصور شرفی افزود: ههدهمین جشنواره تئاتر منطقه ای فجر مغان در سال آینده به میزبانی شهرستان پارس آباد برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره تئاتر شادمانه در فروردین ماه سال آینده در شهرستان بیله سوار خبرداد و صحنه تئاتر را عرصه همكاری و رقابت سازنده هنرمندان و بازیگران تئاتر دانست.

وی افزود: از 25 اثر ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره 13 متن به مرحله بازبینی راه یافته بود كه پس از مرحله بازبینی پنج نمایش در بخش مسابقه به رقابت پرداختند.

محمود علایی زنگیر فرماندار گرمی هم در این جشنواره تئاتر را تبیین كننده ارزش های جامعه اسلامی دانست و گفت: هنر نمایش با داشتن ظرفیت تاثیرگذاری بالا باید به عنوان هنری پویا

و زنده در ترویج مفاهیم دینی و ارزشی بكار گرفته شود.

وی از در حال احداث بودن مجتمع فرهنگی ، هنری شهرك ولیعصر (عج) گرمی خبر داد و افزود: این پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و با تكمیل و بهره برداری از آن شاهد تحولی بزرگ در ساماندهی و فعالیت هنرمندان منطقه خواهیم بود.

هیات داوران جشنواره لوح سپاس و هدیه نقدی جشنواره را به سمایه هژبری بخاطر طراحی لباس نمایش 'آواز از دورترین كرانه مه آلود 'از گرمی ، لوح سپاس و هدیه نقدی اجرای موسیقی زنده جشنواره به یونس حبی در نمایش 'باران سایه های دختری از جنس من' ، لوح تقدیر و هدیه نقدی نویسندگی نمایشنامه جشنواره به رضا بهشتی و محمود مهدوی ، لوح سپاس و هدیه نقدی ترجمه نمایش به رسول قربانی مقدم بخاطر ترجمه نمایش سرزمین آسمان 'گوی اولكه سی' ، لوح تقدیر و هدیه نقدی بازیگری بدون اولویت به یگانه مردانه و نسرین هوشیار به خاطر اجرا در نمایش های 'باران سایه های دختری از جنس من' و 'گرگ'

، دیپلم افتخار و هدیه نقدی رتبه اول بازیگری مرد جشنواره به مهدی شیری بخاطر ایفای نقش در نمایش ' اسیر فرانسوی ' از پارس آباد ، لوح سپاس و هدیه نقدی رتبه دوم بازیگری مرد به علی محمد زاده بخاطر ایفای نقش در نمایش 'گرگ' از پارس آباد و رتبه سوم بازیگری مرد به یوسف دادجو بخاطر ایفای نقش در نمایش 'گوی اولكه سی' از بیله سوار اهدا كردند.

هیات داوران جشنواره با رد انتخاب رتبه اول كارگرانی اصغر سعادت و علی محمد زاده را از شهرستان پارس آباد مشتركا به عنوان رتبه دوم كارگردانی در نمایش های 'اسیر فرانسوی' و 'گرگ' و جابر فتحی از شهرستان بیله سوار را به عنوان رتبه سوم كارگردانی در نمایش 'گوی اولكه سی' شایسته دریافت لوح سپاس و هدیه نقدی دانست.

همچنین تندیس ویژه این جشنواره به پنج گروه راه یافته به مرحله اجرا اهدا شد.

اهدای سه كمك هزینه سفر به مشهد مقدس و پنج جایزه نقدی به تماشاگران جشنواره به قید قرعه و اجرای موسیقی عاشقی و پخش كلیپ از بخش های قابل ذكر این جشنواره

بود.

7124/594/530