۲۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۹:۴۹
کد خبر: 80587978
T T
۰ نفر
مشكل اختلاف حقوق بين حرفه پزشكي و پرستاري بايد حل شود

مشهد- رييس دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: مشكل اختلاف حقوق و ارزش گذاري بين حرفه پزشكي و پرستاري در كشور بايد حل شود.

دكتر محمود شبستری روز یكشنبه در جمع پرستاران در مشهد افزود: هم اكنون بین درآمد پزشكان و پرستاران در كشورمان فاصله زیادی وجود دارد و پرستاران باید به حقوق و مزایای واقعی خود دست یابند.

وی تعرفه گذاری خدمات پرستاری را از جمله راهكارها برای دست یابی به حقوق واقعی پرستاران عنوان كرد و گفت: اجرای این طرح همچنان با چالش ها و مشكلاتی روبرو است درحالیكه دانشگاه علوم پزشكی مشهد حاضر است به صورت آزمایشی این طرح را در سطح كشور اجرا كند.

وی اظهار داشت: ارتقای جایگاه پرستاری در بخش های مختلف از برنامه های دانشگاه علوم پزشكی مشهد از حدود چهار سال گذشته تاكنون بوده است و به رغم مشكلات موجود به موفقیت های خوبی در این زمینه دست یافته ایم .

شبستری در پایان گفت: مایه افتخار است كه امسال مقالات زیادی توسط اعضای هیات علمی دانشكده پرستاری و مامایی مشهد در منابع معتبر بین المللی نظیر ISI به چاپ رسیده است.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشكی مشهد نیز در این مراسم گفت: هم اكنون حدود سه هزار و 500 نفر كادر پرستاری اعم از پرستار ، كاردان و كارشناسن اتاق عمل و هوشبری، بهیار و كمك بهیار در مراكز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی مشهد در استان خراسان رضوی فعالیت می كنند.

جواد محمودی افزود: با جذب و استخدام پرستاران جدید از سه سال گذشته تاكنون، كادر پرستاری دانشگاه علوم پزشكی مشهد از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است و كمبودها بیشتر در بخش كمك بهیار وجود دارد.

وی آموزش بیمار را یكی از طرحهای حوزه پرستاری دانشگاه علوم پزشكی مشهد عنوان كرد كه اكنون در سطح كشور به عنوان الگو مطرح شده است.

وی كاهش هزینه ها، افزایش كیفیت مراقبت از بیمار و ارتقای خدمات درمانی در بیمارستان ها را از مزایای طرح آموزش بیمار عنوان كرد.

7487/659