۲۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۰۰
کد خبر: 80589731
T T
۰ نفر
شهرداري آستارا استقبال از مسافران نوروزي را آغاز كرد

آستارا - با آغاز تعطيلات عيد نوروز و همزمان با ورود نخستين گروه از گردشگران نوروزي ، شهرداري آستارا استقبال و پذيرايي از مسافران نوروزي را آغاز كرد.

شهردار آستارا عصر روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور همه ساله صدها هزار مسافر و گردشگر نوروزی در آستارا گفت: این شهرستان به علت دارا بودن جاذبه های طبیعی و اماكن گردشگری متعدد ، همه ساله با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی میزبان مسافران و میهمانان زیادی از سایر نقاط كشورمان است كه حضور این میزان مسافر، ما را ملزم به تهیه مقدمات استقبال پذیرایی از آنها می كند.

'علی كوهی' از آغاز اجرای مصوبات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان خبر داد و افزود: امسال نیز شهرداری آستارا با فراهم كردن زمینه حضور گردشگران ، آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

وی درباره اقدامات صورت گرفته شده توسط شهرداری به مناسبت ایام نوروز اظهار كرد: برای رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی هماهنگی های لازم برای آماده سازی واحدهای اقامتی شامل مهمانسرا ، مهمانپذیر ، كمپینگ ، هتل آپارتمان ، مدرسه ، مسجد، سالن ورزشی و خانه معلم انجام شده است.

وی هماهنگی با نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی جهت روان سازی ترافیك ، آماده سازی جاده ساحلی و همچنین خیابان مرزی جهت سهولت در ترافیك شهری ، آماده سازی بیش از 170 چشمه سرویس بهداشتی ، نصب پل هوایی عابر پیاده در ورودی شهر ، طراحی و آماده سازی تابلوی خیابان های اصلی شهر جهت تكریم مسافران ، راه اندازی رستوران كمپینگ شماره یك شهرداری جهت خدمات رسانی و پذیرایی از مسافران ، هماهنگی با واحد تاكسیرانی جهت خدمات دهی هرچه بهتر به مسافران و جلوگیری از تخلفات و لكه گیری و آسفالت خیابان های اصلی شهر را از جمله عناوین خدماتی ذكر كرد كه توسط شهرداری برای استقبال از مسافران نوروزی انجام شده است.

كوهی بررسی و رفع نواقص روشنایی شهر و همچنین تامین روشنایی پارك ها و چراغ های چشمك زن جهت روان سازی ترافیك شهری ، چاپ نقشه شهر به صورت بروشور و بنر و همچنین تلفن های ضروری شهر جهت رفاه حال مسافران ، چاپ كارت پستال از مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری آستارا ، تشكیل كمیته ستاد تسهیلات نوروزی با محوریت شهرداری آستارا، هماهنگی با واحد آتش نشانی و ماشین آلات در خصوص آماده باش كامل در ایام نوروز ، هماهنگی با واحدهای امدادخودرو جهت خدمات رسانی به مسافران ، جمع آوری و جلوگیری از به وجود آمدن سد معبر در ورودی بازارچه ساحلی و همچنین سطح شهر و نصب ست ورزشی در نقاط مختلف شهر جهت استفاده شهروندان و مسافران را از جمله سایر عناوین خدماتی آماده سازی شده توسط شهرداری برای استقبال از مسافران نوروزی عنوان كرد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری آستارا برای پذیرایی از مسافران نوروزی بیان كرد: برای اسكان مطلوب مسافران سه واحد كمپ اقامتی به اضافه هشت واحد هتل و مهمانپذیر موجود شهرستان، بهسازی و آماده ارایه خدمات شده است.

وی اظهار كرد: امسال كمپ های اقامتی شماره یك ، دو و سه شهرداری آستارا كه گنجایش اسكان بیش از 700 خانوار را دارد به امكاناتی از قبیل تلویزیون بزرگ شهری ، سرویس بهداشتی ، ظرفشویی مجهز و رستوران مجهز شده است.

كوهی چاپ نقشه‌ شهر جهت تكریم و راهنمایی مسافران به تعداد 20 هزار برگ ، چاپ پنج هزار نسخه كارت پستال جاذبه‌های دیدنی آستارا ، تنظیف شهری ، جلوگیری از سد معبر در ورودی بازارچه و پاركینگ بازارچه ساحلی را از دیگر اقدامات انجام شده شهرداری برای استقبال مطلوب از گردشگران نوروزی این شهرستان ذكر كرد.

به گزارش ایرنا ، طبیعت زیبای اطراف دریاچه استیل ، باغ پرندگان در ورودی شهر ، پارك حیات وحش ، نوار ساحلی آستارا ، بازارچه مرزی و ساحلی ، منطقه زیبای دربند ، گردنه حیران ، باغ چای عباس آباد ، بهشت كاكتوسها ، آبشار لاتون ، حوضچه های طبیعی لاتون ، منطقه بهارستان و آبگرم كوته كومه در كنار بقعه پیر قطب الدین صفوی ، قلعه شیندان یا سندان ، بقعه امام زاده سیدابراهیم و سیدقاسم در هفت كیلومتری جنوب آستارا از جمله جاذبه های شهرستان آستاراست كه همه ساله مسافران زیادی را راهی این گوشه از كشورمان می كند.

وجود یك هزار و 200 واحد تجاری در بازارچه مرزی آستارا و نیز وجود سواحل و طبیعت بكر و نیز واقع شدن در مسیر تردد شمالغرب كشور مهمترین دلایل موثر در افزایش تعداد مسافران ورودی به شهرستان آستاراست.

شهرستان 85 هزار نفری آستارا به علت واقع شدن در مسیر تردد گردشگران شمال و شمالغرب كشور و داران بودن جاذبه های پرشمار گردشگری، در ایام تعطیلات نوروز گذشته، با پذیرایی از 800 هزار نفر، پس از لاهیجان دومین شهر استان گیلان در پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی بود.ك/3

535/695